جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه/ مراسم اختتامیه دوره میثاق طلبگی طلاب جدید حوزه علمیه قزوین پایان یافت.

به گزارش  خبرگزاری حوزه ، از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، صبح امروز در مراسم اختتامیه دوره میثاق طلبگی که در اردوگاه شهید بابایی برگزار شد، به حدیثی از امام جواد (ع) مبنی بر اینکه (اَلشَّریفُ کُلُّ الشَّرِیفِ مَنْ شَرَّفَهُ عِلْمُهُ شریف) به تمام معنا کسی است که دانشش مایه شرف او گردد، گفت: آیه فوق بیانگر این است که انسان شریف کسی هست که شرافتش از علم و دانش او ایجاد  شده است.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا خاطرنشان کرد: به همین دلیل آن چیزی که شرافت آفرین است علم بوده، البته علمی که توام با عمل وتقوا باشد که منجر به ارتقای معرفت انسانی شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: بر خلاف دیدگاه برخی افراد جامعه مناصب اجتماعی شرافت آفرین نیست، البته در ظاهر ممکن است موجب شرافت باشد ولی واقعی و حقیقی  نیست.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد: یکی از راه های مطمئنی که انسان می تواند علم و دانش را کسب کند حوزه علمیه است ولی تنها مرکز نیست و در مراکز دیگر هم می توان به این مهم دست یافت.

وی ادامه داد: هر فردی که در این شرایط سخت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی وارد حوزه علمیه شود ودر مسیر کسب علم و دانش و اشاعه فرهنگ دینی تلاش کند جهاد کرده است و اجر والایی نزد خداوند دارد.

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: اگر داوطلبان ورود به حوزه علمیه مورد پذیرش قرار نگرفتند به هیچ عنوان مایوس نشوند و راه کسب علم و دانش را از طریق دانشگاه ها پی  بگیرد.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: انسان در هر زمان و شرایطی باید به خداوند متعال توکل کند و فقط از او کمک بطلبد تا آنچه به مصلحتش است پروردگار به او عنایت نماید.

وی اظهار کرد: هر کسی که به خداوند توکل کند مطمن باشد که در کارها موفق خواهد بود و شکستی در کارهایش نخواهد بود وهمین مطلب اهمیت توکل کردن مسلمانان به پروردگار متعال را نشان می دهد.

سپس حجت الاسلام سید مصطفی موسوی ضمن قدردانی از حمایت و همراهی خوب و ارزشمند مدیر حوزه علمیه قزوین به برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی ،علمی وبصیرتی پرداخت و گفت: در این دوره کلاسهایی نظیر سبک زندگی،آشنایی با دروس حوزه، آسیب شناسی فضای مجازی و همچنین بهره گیری از اساتید اخلاق در حوزه علمیه قزوین انجام شد، که به خوبی مورد استقبال داوطلبان این دوره قرار گرفت.

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین بیان کرد: پذیرفته شدگان نهایی این دوره از تا تاریخ 15 مرداد ماه از طریق پیامک به اطلاع آنها خواهد رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha