جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
همایش دهه غدیر

حوزه/ در مراسمی از پوستر فراخوان مقاله و وب سایت هشتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر و دهکده جهانی معرفت و دومین همایش بین المللی غدیر با تأکید بر غدیر و حکمرانی شایسته رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از مازندران، حجت الاسلام محمود نظری خادم الشریعه، رییس ستاد دهه غدیر کشور امروز در مراسم رونمایی از پوستر فراخوان مقاله و وب سایت هشتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر و دهکده جهانی معرفت و دومین همایش بین المللی غدیر با تأکید بر غدیر و حکمرانی شایسته گفت: این همایش بین المللی از سوی ستاد دهه غدیر کشور و  با همکاری دانشگاه های مازندران و مذاهب اسلامی کشور برگزار می شود.

وی از همکاری علمی بیش از سی مرکز حوزوی و دانشگاهی داخلی و خارجی با دبیرخانه همایش دکترین دهه غدیر خبر داد و خاطرنشان کرد: همایش امسال علاوه بر اخذ مجوز بین المللی در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام نیز ثبت شده است.

حجت الاسلام نظری به برگزاری پیش همایش علمی تخصی با عنوان محورهای همایش امسال در سراسر کشور خبر داد و بیان داشت: این پیش نشست های علمی به مرور تا قبل از برگزاری اجلاس اصلی در مراکز علمی کشور برگزار می شود.

رییس ستاد دهه غدیر کشور از ترجمه پوستر فراخوان مقاله هشتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر به سه زبان فارسی، انگلیسی و عربی خبر داد و خاطرنشان کرد: این فراخوان مقابله با همکاری وزارت امور خارجه، جامعه المطصفی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به سایر کشورهای جهان ارسال خواهد شد.

وی با بیان این که ستاد دهه غدیر کشور به دنبال جهانی سازی فرهنگ غدیر است، تصریح کرد: در همین راستا همایش ها و نشست های علمی این ستاد در برخی مراکز علمی کشورهای اسلامی برگزار می شود.

حجت الاسلام نظری با بیان این که امروز جهانی سازی فرهنگ غدیر یک اصل مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد، بیان داشت: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت ترویج و گسترش فرهنگ غدیر بهره گرفته شود.

وی با بیان این که غدیر باید به جامعه جهانی معرفی شود، ادامه داد: غدیر چراغ راه و هدایت است و شعار دهکده جهانی معرفت می تواند نقش به سزایی در معرفی فرهنگ غدیر در جامعه داشته باشد.

دبیر علمی همایش خبر داد؛
برگزاری 20 پیش همایش علمی در سراسر کشور

حبیب الله حلیمی جلودار دبیر علمی هشتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر و دهکده جهانی معروفت و دومین همایش بین المللی غدیر با تاکید بر غدیر و حکمرانی شایسته نیز در این نشست با اشاره به رونمایی از پوستر فراخوان مقاله این همایش در نشست امروز گفت: این پوستر از هشت محور اصلی و 58 زیر محور با موضوعات متنوع و مختلف تشکیل شده است.

حلیمی با بیان این که حدود ۲۰ پیش همایش علمی در مراکز علمی سراسر کشور برگزار خواهد شد، گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته اجلاس اصلی بهمن ماه در دانشگاه مازندران برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha