شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام اسماعیل غبیشی

حوزه/ 300 استاد ممتحن در آزمون شفاهی در حوزه های علمیه وجود دارند و همین مسئله از حضور طلاب در قم جلو گیری کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام غبیشی پیش ازظهر امروز در اجلاسیه مدیران و معاونان آموزش حوزه های علمیه استانی که در ساختمان مرکز مدیریت در قم برگزار شد گفت: تاکنون طرح ها و اختیاراتی که به مدیران استانی واگذار شده است، درخواست خود مدیران بوده است و مدیران هم توانستند از عهده این اختیارات به خوبی در استانها بر بیایند و انجام دهند.

 مدیر امور تحصیلی حوزه های علمیه افزود: از جمله این طرح ها ومطالبات، استادیاری بود. این طرح در استانها اجرا شده است. این طرح ظرفیت خوبی است و مدیران می توانند با شناسایی شاگردان، آنها را به عنوان استادیار انتخاب کنند.

وی بیان داشت: از دیگر طرح ها و مطالبات، حضور و غیاب برای حضور طلبه در آزمون و برگزاری شفاهی است. این طرح ها هم برعهده شورای مدارس استانها ومدیران واگذار شده و به خوبی هم برگزار شده است.

حجت الاسلام غبیشی گفت: 300 استاد ممتحن در آزمون شفاهی در حوزه های علمیه وجود دارند و همین مسئله از حضور طلاب در قم جلو گیری کرده است.

مدیر امور تحصیلی حوزه های علمیه افزود: از دیگر طرح ها  واگذاری اختیارت آزمون شفاهی درسطوح عالی و درس خارج در آینده نزدیک به استانها و راه اندازی سامانه انتخاب واحد در نظام جدید ونظارت بر آن است.

وی بیان داشت: از دیگر طرح ها در نظام جدید، توجه به موضوع دروس اقتضایی مانند مبارزه با فرقه های نوع ظهور و کاذب، وهابیت و... است.

حجت الاسلام غبیشی گفت: از دیگر مسائل این است در طراحی جدید به دنبال این هستیم اطلاعات جامع مراکز تخصصی در سامانه نجاح گنجانده شود. این کار هم به زودی اجرایی خواهد شد.

مدیر امور تحصیلی حوزه های علمیه افزود: بر اساس طراحی جدید، حوزه علمیه قم، مدرسه است و طلاب این مدرسه نمی توانند آزمون شفاهی را در منطقه دیگر برگزار کنند.

وی بیان داشت: از جمله مسائلی که لازم است در مورد آن مباحث بیان شود، برگزاری آزمون استادی است. ماهانه طلبه های زیادی برای استاد شدن در حوزه آزمون می دهند، ولی به دلایلی جذب نمی شوند و در عین حال گفته می شود، مدارس استانها از فقدان 600 استاد رنج می برند. باید در این مورد هم اندیشی شود و  شیوه حکم استادی از صرف آزمون دادن خارج شود.

حجت الاسلام غبیشی گفت: تا کنون پرونده  6 هزار طلبه بررسی شد. و وضعیت آنان در همه موارد مشخص  تصمیماتی گرفته شده است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha