پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس طرف معامله انسان را مالک یوم‌الدین دانست و گفت: دنیای طلبگی نظر به دنیای دون ندارد، ازاین‌رو مبلّغ هیچ‌وقت چشم‌داشت به دست فردی ندارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد عابدی، صبح امروز در مراسم افتتاحیه دوره ضمن خدمت مبلغین و مبلغات مدارس امین که در کانون فرهنگی حضرت زینب(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه در هر پدیده‌ای یا حرکتی باید مسلح به سه رکن باشیم، اظهار داشت: رکن نخست مبنا است، فرقی ندارد مربی، معلم یا مدیر باشد، اگر دارای مبنا در زندگی نباشد مشخص نمی شوکه آن کار به ثمر می‌رسد.

وی با اشاره به حدیثی از امام جواد(ع)، افزود: بسیار خوب است که برای تربیت سه مرحله ازجمله مبنا را داشته باشیم، باور ما نسبت به‌نظام هستی چه چیزی است؟ در باب تربیت مبنا پایه و اساس است، چراکه شرط اصلی تربیت اخلاص است.

مدیر حوزه علمیه استان فارس در ادامه تصریح کرد: مخلص یعنی کسی که اعتقادش بر این است که در نظام هستی هیچ‌کسی جز خدا ارزش این را ندارد که انسان فعل‌وانفعالاتش را به دست او دهد.

وی طرف معامله انسان را مالک یوم‌الدین دانست و خاطرنشان کرد: دنیای طلبگی نظر به دنیای دون ندارد، ازاین‌رو مبلغ هیچ‌وقت چشم‌داشت به دست فردی ندارد، هرچند آنان نیز  وظیفه‌ ای دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابدی خاطرنشان کرد: اگر سخنی را که امام جواد(ع) می‌فرماید وجود داشت آمریکا و اسرائیل اکنون وجود نداشتند، امام جواد(ع) می‌فرماید باید دارای علم به معنای آگاهی شد، چراکه در اعتقادات یقین لازم است، صرف علم به معنای آگاهی به درد نمی‌خورد.

وی بیان داشت: امام جواد(ع) می‌فرماید به‌راستی‌که تو هرگز خالی از چشم خدا نیستی، اگر در نظام سیاسی، اقتصادی و فرهنگی آموزشی همین مبنا را داشته باشیم می‌توانیم دنیا را آباد کنیم، منظور از چشم در سخن امام جواد(ع) مراقبت است، ازاین‌رو زیر نظر مراقبتی خداوند هستیم، اگر بتوانیم این نکته را برای دانش‌آموزان و خودمان جا بیندازیم هرگز بی‌نظم نخواهیم بود.

مدیر حوزه علمیه استان فارس ابراز کرد: به دلیل اینکه غافل از نظارت خداوند می‌شویم، سخنی می‌گوییم که نباید آن را بیان کرد، فردی که در برابر خداوند است چطور جرات می‌کند فرمی را که مطابق با واقعیت نیست پر کند.

وی بیان کرد: در موضوع تربیتی هرچه بتوانیم حضور خداوند را پرکنیم قطعاً پاسخ‌خواهیم گرفت، مبلغین باید خدامحوری را مطرح کنند، اگر این کار حاصل شد به‌یقین پاسخ‌خواهیم گرفت، باید خود را با عمل نشان دهیم، اگر کشور با این دید که زیر چشم مراقبتی خداوند است عمل می‌کرد مشکلی وجود نداشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عابدی محور دوم سخن امام جواد(ع) را بایدها و نبایدها دانست و تصریح کرد: امام جواد(ع) فرمود، اصل این است که خود انسان بر خودش نظارت کند، اگر شاگردی از معلم، مراقبت از خود را مشاهده کرد، قطعاً بر روی تربیت شاگرد تأثیرگذار خواهد بود.

وی بابیان اینکه تربیت خدامحوری می‌خواهد، ادامه داد: تمام این عالم فعل و فاعل آن خداوند است، بشر در زندگی روش می‌خواهد که اگر نداشته باشد موفق نمی‌شود یکی از روش‌ها صبر است ازاین‌رو مبلغی که صبور نیست موفق نخواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha