جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اقامه نماز عید سعید فطر در همدان

حوزه/ معاون پرورشی آموزش‌وپرورش استان فارس محور همه کارها و فعالیت‌ها را تربیت دانست و گفت: در بسیاری از طرح‌هایی که در سند وجود دارد و اجرانشده به علما نیازمند هستیم، بخش‌هایی از سند تحول بنیادی که رویکردهای مذهبی دارد، شاید نیاز به این باشد علمایی که با آموزش‌وپرورش در ارتباط هستند گره‌هایی باز نشده در این سند را باز کنند، در تقویت حضور دانش‌آموزان در نماز مانده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، بانشی، صبح امروز در مراسم افتتاحیه دوره ضمن خدمت مبلغین و مبلغات مدارس امین که در کانون فرهنگی حضرت زینب(س) برگزار شد، با اشاره به اینکه مدارس امین نمونه‌ای موفق از همکاری آموزش‌وپرورش و حوزه‌های علمیه است، اظهار داشت: مدارس امین از جایگاه ویژه‌ای در آموزش‌وپرورش برخوردار هستند.

وی بابیان اینکه باید از مدارس امین الگوبرداری کرد، افزود: باید بتوانیم تفکری که بر مدارس امین است بر سایر مدارس عرضه کنیم.

معاون پرورشی آموزش‌وپرورش استان فارس با تأکید از الگوبرداری مدارس امین، تصریح کرد: آموزش‌وپرورش نیازمند برداشتن این گام است چراکه در تمام استان به این مهم نیازمندیم که بتوانیم طلاب حوزه علمیه را به‌عنوان همفکر در کنار خود داشته باشیم.

وی سند تحول بنیادین را موردتوجه قرارداد و عنوان کرد: این سند را چه علمای نظام تعلیم و تربیت که در حوزه و چه کسانی که در دانشگاه بودند ارائه کرده‌اند و مبانی تعلیم و تربیت را مطالعه کردند.

بانشی محور همه کارها و فعالیت‌ها را تربیت دانست و خاطرنشان کرد: در بسیاری از طرح‌هایی که در سند وجود دارد و اجرانشده به علما نیازمند هستیم، بخش‌هایی از سند تحول بنیادی که رویکردهای مذهبی دارد، شاید نیاز به این باشد علمایی که با آموزش‌وپرورش در ارتباط هستند گره‌هایی باز نشده در این سند را باز کنند.

وی قرآن، عترت و نماز را سه موضوع مهم در آموزش‌وپرورش برشمرد و ابراز کرد: در موضوع قرآن نماز و عترت به حضور روحانیون نیازمندیم، استان فارس با 59 اداره آموزش و پروش دارای 900 هزار دانش‌آموز است، در واقع آن‌گونه که باید و شاید به جایگاهی که شأن استان است نتوانسته‌ایم برسیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha