شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ |۱۷ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 21, 2024
اذرخ

حوزه/ پیشکسوت عرصه خبر و رسانه بابیان این‌که خبرنگار باید به کشورش علاقه داشته باشد، گفت: خبرنگار انقلابی باید وطن‌پرست و دلسوز مردم باشد.

سید محمدحسین دریاباری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ، با اشاره به اهمیت رسانه و خبرنگار در پیشرفت و توسعه کشور، اظهار داشت: روز خبرنگار درواقع به یک محفل و مراسمی تبدیل‌شده است که دستگاه‌ها و نهادهای مختلف در این روز از خبرنگاران تجلیل می‌کنند که به‌نوبه خود اقدامی شایسته و خوبی است.

مدیر مسئول نشریه گویه با اشاره به نام‌گذاری ۱۷ مردادماه به نام روز خبرنگار بیان داشت: ۱۷ مرداد سالروز پاسداشت خبرنگار جمهوری اسلامی ایران شهید صارمی است که توسط گروهک تروریستی به شهادت است و درواقع پیش از آن در تقویم جمهوری اسلامی ایران چنین روزی نداشتیم.

دریاباری بابیان این‌که اصل روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگار اتفاق مبارک و میمونی است، تصریح کرد: البته تنها تقدیر از خبرنگاران کافی نیست چراکه رفتارها و نگاه‌های مدیران باید به‌گونه‌ای باشد که خبرنگاران احساس امنیت لازم را داشته باشند.

وی افزود: خبرنگاران در رسالت و حرفه‌ای خود اگر همواره از افراد تجلیل بکنند که این رسالت خبرنگار نیست و اگر دائماً هم انتقاد کنند هم خوب نیست.

پیشکسوت رسانه تأکید کرد: خبرنگار واقعی کسی است که به‌درستی اتفاقات را به تصویر می‌کشد حال یک‌زمانی این واقعه تلخ است و یک‌زمانی شیرین است و درنتیجه عده‌ای با وی خوب خواهند وعده‌ای با وی مخالف خواهند بود.

وی ابراز داشت: جامعه‌ای خبری در تراز انقلاب باید درست بنویسد و درست تحلیل کند و علاوه بر این خبرنگار انقلابی باید ارق ملی داشته باشد.

دریاباری بابیان این‌که خبرنگار باید به کشورش علاقه داشته باشد، ابراز داشت: خبرنگار انقلابی باید وطن‌پرست و دلسوز مردم باشد و در گام دوم بدون هیچ قصد و غرضی قلم بزند.

وی ادامه داد: درجایی که فردی قصد ضربه زدن به کشور دارند رسانه‌ها نقش مهمی دارند که جلوی این کارها را بگیرند

دریاباری تصریح کرد: علاوه بر این خبرنگار تراز انقلاب کسی که واقعیت‌ها را بیان می‌کند و از بیان واقعیت ترسی ندارد.

وی در خصوص نوع برخورد مسئولان با خبرنگاران گفت: کار خبر دشواری خودش را دارد و خبرنگاران به‌قول‌معروف آزادی خاص خودشان رادارند و در این میان این مسئولان هستند که باید سعه‌صدر داشته باشند و این سعه‌صدر به خبرنگاران در نوشتن واقعیت‌ها کمک می‌کند.

پیشکسوت رسانه ابراز داشت: متأسفانه این‌طور باب شده است که مدیران بلافاصله از خبرنگاران شکایت می‌کنند که چندان جالب نیست.

وی به مشکلات معیشتی خبرنگاران نیز اشاره کرد و بیان داشت: خبرنگاران نیز مانند همه اقشار جامعه نیازمند حمایت هستند که هم‌طراز جامعه با داشتن امکانات بدون دغدغه فکری و مالی به بیان مشکلات جامعه بپردازند.

دریاباری افزود: متأسفانه برخی از خبرنگاران در قم درآمد کمتری از ۶۰۰ هزار تومان دارند که جای تأسف دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha