شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، آموزش زبان‌های زنده دنیا در حوزه‌های علمیه را ضروری خواند و گفت: طلبه های نوجوان و جوان که خود را برای آینده آماده می کنند لازم است زبان های مختلف را یاد بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی امروز در اختتامیه دوره مکالمه عربی طلاب، در مدرسه علمیه رضویه بیرجند با بیان اینکه اسلام و دین خدا مخصوص به یک طایفه، قوم و جمعیت و کشوری نیست، بلکه مربوط به همه انسانها است، گفت: به دلیل این که انسانها در زبان با هم اختلاف دارند، فراگیری همه زبان ها به عنوان مهم است، تا برسد زبان عربی که زبان اصل دین است.

وی با بیان اینکه زبان عربی از جهت فنی کامل ترین زبان و طریق استفاده از متون علمی است، گفت: مسلمین قرن ها طلایه داران دنیای علم بودند گرچه بسیاری از آن متون به وسیله استعمار غارت شده اما محور علم و دانش متون عربی بوده است.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه یکی از زاویه های توسعه حوزه فراگیری زبان عربی است به خصوص در شرایط ارتباطی امروز عالم که ایجاب می کند در جهت مکالمه عربی و سایر زبان ها تلاش شود، افزود: طلبه های نوجوان و جوان که خود را برای آینده آماده می کنند لازم است زبان های مختلف را یاد بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه زبان وسیله ارتباط و عامل انتقال است، گفت: در مکتب جعفری باید شناخت اسلام ناب وسیله ارتباط با دنیا با هر زبانی که باشد صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مکتب غنی اسلام باید بتواند با دنیای وحشی غربی که جامعه بشریت را گرفتار کرده است، با زبان های مختلف روشنگری کند، گفت: باید با بصیرت افزایی حقیقت تمدن اسلامی را به دنیا منتقل کرد و اگر در این موضوع موفق شدیم، خود بشر خودش را نجات می دهد.

امام جمعه بیرجند گفت: یکی از ابزارهای شکستن محاصره فرهنگی دشمن، صدور فرهنگ اسلامی به دنیا است که باید از طریق زبان خودشان صادر شود.

انتهای پیام/ ش 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha