جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مهدوی خواه

حوزه/ حجت الاسلام مهدوی خواه گفت: این ستاد با جمع آوری کمک های مردمی برای سیل زدگان، اعزام نیروهای جهادی به مناطق سیل زده و نیز هماهنگی با هلال احمر، کمیته امداد و سایر مراکز توانست در مدادرسانی به سیل زدگان موثر باشد.

حجت الاسلام مهدوی خواه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به تاریخچه تشکیل شورای نهادهای حوزوی تهران، اظهار داشت: شورای نهاد های حوزوی از ابتدای سال 96 به دستور آیت الله اعرافی تشکیل شد.

وی افزود: مدیریت حوزه علمیه تهران، مرکز خدمات، دفتر تبلیغات و سازمان تبلیغات اسلامی، جامعه المصطفی العالمیه و حوزه علمیه خواهران به عنوان عضو دائم در این شورا حضور دارند.

معاون امور طلاب حوزه تهران در خصوص نحوه کارکرد شورا گفت: این شورا در هر ماه باید یک جلسه تشکیل دهد. هدف از این جلسات توانمند سازی و رفع مشکلات حوزه علمیه و طرح موضوعات راهبردی که بتواند احصاء بکند و روی این موضوع ها بحث کند و دیگر اینکه شورا بتواند بین نهاد ها یک هماهنگی ویژه را ایجاد کند تا نهادهای مرتبط مشکلات و موانع را از نزدیک ببینند تا بتوانند با سرعت و دقت بیشتری مسائل را حل و فصل کنند

وی افزود: شورای نهادهای حوزوی اعضای غیر دائم هم دارد که از جهتی با حوزه علمیه در ارتباط هستند و با توجه به صلاحیت هایی که در این شورا بررسی می شود، می توانند در جلسات شورا شرکت کنند. همچنین این شورا از افراد و نهادهای غیر حوزوی بصورت میهمان دعوت می کند تا از نظرات کارشناسی و تخصصی افراد و نهادهای مختلف مشاوره و  استفاده کند.

معاون امور طلاب حوزه علمیه تهران ادامه داد: در این شورا کارگروه هایی از قبیل کار گروه خدمات امور طلاب، کار گروه فضای مجازی و کارگروه تبلیغ که در ذیل نهادهای حوزوی تشکیل شده است تا بتوانند در مسائل مختلف تخصصی تر ورود پیدا کنند.

وی در خصوص فعالیت شورا در سال جدید گفت: امسال شروع فعالیت شورای نهادهای حوزوی مصادف با تشکیل ستاد بحران برای سیل زدگان بود. این ستاد با دعوت از مراکزی همچون بسیج و هلال احمر و ایجاد هماهنگی مرکز خدمات حوزه های علمیه با سایر نهاد ها و جمع آوری کمک های مردمی برای سیل زدگان، اعزام نیروهای جهادی که به کمک سیل زدگان شتافتند و همچنین هماهنگی با هلال احمر  و کمیته امداد و سایر مراکز که بتوانند برای سیل زدگان موثر باشند را در این ستاد به نحو احسن به انجام رسانید و الحمدلله نتایج خوبی را این ستاد رقم زد.

حجت الاسلام مهدوی خواه در پایان خاطرنشان کرد: شورای نهادهای حوزوی تهران و ستاد بحران این شورا در راستای کمک رسانی به سیل زدگان، با ایجاد دو پایگاه یکی در پلدختر لرستان و پایگاه دیگر در خوزستان بود و هماهنگی و فعالیت این پایگاه ها از این شورا و ستاد بحران انجام می شد که کمک های مردمی و اعزام نیروی های جهادی را هماهنگی و انجام می داد.

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha