جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سید حسن حسینی

حوزه/ مدیر قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه های علمیه از برگزاری دومین دوره مهارت افزایی اساتید تجوید مدارس علمیه کشور در قم خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اظهار کرد: این دوره با هدف ارتقای سطح علمی و مهارت افزایی اساتید به مدت یک هفته و با حضور بیش از 130 نفر به میزبانی حوزه علمیه قم در مدرسه علمیه حاج ملا صادق مجتهد قمی برپا شده است.

وی افزود: در این دوره که اساتیدی از 11 استان کشور حضور دارند با همکاری معاونت آموزش در دو سطح ارتقای تجوید و مربی گری قرائت قرآن آموزش های لازم توسط هفت نفر از اساتید ممحض حوزه صورت خواهد پذیرفت.

مدیر قرآن و حدیث حوزه علمیه با بیان اینکه بخش اعظم این دوره آموزشی به صورت کارگاهی و کاملا عملی است، اظهارکرد: استفاده از کتب درسی حوزه در پایه اول و شیوه تدریس توسط اساتید یکی از کارگاه های علمی این دوره می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی گفت: ارتقای برنامه های قرآن و اُنس بیش از پیش با قرآن در خصوص برنامه طرح های تربیتی که عبارتند از: تلاوت نور، محفل انس، تبیبن نکات اخلاقی و معرفتی با بهره گیری از آیات و روایات، حلقات تربیتی، تشویق به حفظ موضوعی از جمله این برنامه هاست.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: در فاز دوم این طرح که از شهریور ماه آغاز خواهد شد، قرار است بخشی از کلاس که به صورت نظری ارائه گشته و از طریق فضای مجازی انجام شود و اساتید برای آزمون علمی در قم حضور پیدا کنند.

وی افزود: قرآن آموزان  در دوره آموزش های تجوید پنج جزء قرآن با شیوه صحیح قرائت و مورد آموزش صحیح خوانی قرار می گیرد.

مدیر قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه های علمیه با بیان اینکه با درخواست مدیریت های استانی، امکان برگزاری این دوره ها در استان ها امکان پذیر می باشد، اظهار کرد: در صورتیکه که مدیریت های استانی به حد نصاب تشکیل دوره ارتقایی و مهارت افزایی برسند این امکان وجود دارد تا با اعلام رسمی به این مدیریت و اعزام اساتید از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه، اقدام به برگزاری دوره در استان مربوطه را داشته باشند.

وی گفت: در حال حاضر این دوره در تهران، قم و کاشان برگزار شده است .

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha