شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اکرم میرزایی - سواد رسانه

حوزه/ عضو هیئت علمی المپیاد سواد رسانه ای گفت: یکی از عوامل توفیق خبرنگاران در حرفه تخصصی خود، تلاش در زمینه ارتقای سطح دانش و مهارت رسانه ای است.

اکرم میرزایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با بیان این که ارتقای مهارت و دانش رسانه ای می تواند خبرنگاران را در مسیر حرفه ای خود با موفقیت های بیشتری همراه سازد، اظهار داشت: علاوه بر مهارت و تخصص، می بایست خبرنگاران در جامعه اسلامی به مسئله تقوا و اخلاق نیز اهتمام ویژه ای داشته باشند چرا که بدون توجه به این دو، آفات و آسیب های خطرناکی فراروی آن ها وجود دارد که ممکن است باعث لغزش آن ها شود.

وی افزود: البته تقوا و اخلاق نه فقط در بین خبرنگاران یا مسئولان بلکه در همه اقشار جامعه باید رعایت شود و متاسفانه در جامعه ما تا حدودی در این عرصه ها، ضعف هایی وجود دارد که باید در جهت رفع آن ها بکوشیم.

این مدرس دانشگاه همچنین با بیان این که با توسعه فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از یک سو و نیز افزایش استفاده از چندرسانه ای ها از سوی دیگر، گرایش مردم به روزنامه ها و مجلات و حتی سایت ها و خبرگزاری ها به نسبت گذشته، کمتر شده است، گفت: در عین حال اعتبار و استناد خبری و حرفه ای خبرگزاری ها و روزنامه ها از کانال های فضای مجازی بسیار بیشتر است، اما در عین حال اقبال مخاطب به آن ها در سال های اخیر کاهش یافته است.

وی بر لزوم توجه به مسئله ارتقای سطح سواد رسانه ای در بین مردم تاکید کرد و افزود: اگر می خواهیم که با پخش شایعات و نیز مشکلاتی از این دست مقابله کنیم، راهش توسعه سواد رسانه ای در بین گروه های مختلف مردم به ویژه نسل جوانی است که مخاطب جدی شبکه های اجتماعی هستند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha