دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی

حوزه/ جریان سکولار که با ولایت مقابله دارد همان کسانی هستند که حاضر نشدند ولایت را بپذیرند کنند، شیطان که از روز اول حاضر نشد ولایت را سجده کند و این جریان به غدیر رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین صدیقی پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی منبر غدیر که در مدرسه عالی دارالشفاء در قم برگزار شد گفت: نعمتی بالاتر از ولایت در این عالم وجود ندارد. خدا این نعمت را به ما شیعیان داده است. در همه، این آب ولایت چیکده است و در تکوین ما به ودیعه گذاشته است و به همین دلیل کسانی که اهل ولایت هستند، از او نمی گیرند و اگر از کسی گرفته می شود از ابتدا ولایی نبوده است.

امام جمعه موقت تهران افزود: شیعه باید بداند حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) در وجود او است و این وجود ارزشمند و تکوین و سبب نجات است.

وی بیان کرد: امکان ندارد مؤمن نسبت به مولایش بغض داشته باشد و دشمن شود و در همه وجود ما حضرت وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: در میدان دفاع از اهل بیت(ع) هر کس وارد شده خسته نشده است چون وصل به معصومین(ع) شده است. بالاترین نمونه مؤلف کتاب الغدیر است.

امام جمعه موقت تهران افزود: کسی که می خواهد شبهه زدایی کند، باید بداند در مسیری درستی وارد شده است و لازم است بر این مسئله شکرگزاری کند.  

وی بیان کرد: مسئله ولایت ریشه در تاریخ انسانیت دارد و ولایت سرّ انبیاء است. اگر کسی می خواهد عاشق حضرت شود، باید گناه را از خود دور کند. انسان تا به ولایت وصل نشود، هیچ عمل او قبول نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: حضرت آدم(ع) با اتصال به ولایت نجات یافت و نافرمانی خود را با وصل به ولایت شستشو داد.

امام جمعه موقت تهران افزود: قرآن اشاره می کند، وقتی شیطان تمرد کرد و به تعبیر قرآن نفوذی بود، همه ملائک یک کاسه در برابر ولایت زانو زدند و این سنت الهی الی الابد ادامه دارد و دراین عرصه شیطان با ولایت محک خورد و موفق بیرون نیامد.

وی بیان کرد: قضیه غدیر ریشه در تاریخ دارد و جریان عمیقی است که از اصل خلقت آمده است. لذا جریان سکولار که مقابله با ولایت دارد همان کسانی هستند که حاضر نشدند ولایت را بپذیرند کنند،  شیطان که از روز اول حاضر نشد ولایت را سجده کند و این جریان به غدیر رسید و تا ابد هم ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: با این تفاسیر باید دور ولایت چرخید، دفاع کرد. نباید در  دفاع از ولایت خسته شد. باید بدانیم حضرت هنوز مظلوم است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha