سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آزمون حفظ

حوزه/ حجت الاسلام غزالی گفت: ثبت نام آزمون سالیانه شهریه حفظ قرآن کریم و نهج البلاغه از 10 مردادماه آغاز شده و تا 31 مردادماه  ادامه دارد؛ طلاب حافظ قرآن کریم و نهج البلاغه می توانند در این آزمون در مقاطع ثلث، نصف و کل شرکت نمایند.

حجت الاسلام حسن غزالی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اصفهان از آغاز ثبت نام آزمون سالیانه شهریه حفظ قرآن کریم و نهج البلاغه ویژه طلاب و روحانیون خبر داد.

وی بیان کرد: ثبت نام آزمون سالیانه شهریه حفظ قرآن کریم و نهج البلاغه از 10 مردادماه آغاز شده و تا 31 مردادماه  ادامه دارد؛ طلاب حافظ قرآن کریم و نهج البلاغه می توانند در این آزمون در مقاطع ثلث، نصف و کل شرکت نمایند.

حجت الاسلام غزالی تاکید کرد: آزمون فقط در یک مرحله و به صورت کتبی می باشد؛ حد نصاب قبولی در این آزمون، کسب حداقل ۷۰ درصد نمره بوده و هدف از آن، آمادگی و تسلط طلاب بر محفوظات قرآنی خود می باشد.

مسئول واحد قرآن و تهذیب حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: طلاب علاقمند می توانند ازطریق سایت albayan.ir برای این آزمون ثبت نام نمایند؛ زمان برگزاری این آزمون روز پنج شنبه ۱۱ مهرماه ۱۳۹۸ ساعت ۸ صبح در مدرسه علمیه صدر بازار برگزار می شود.

وی با بیان اینکه  آزمون حفظ نهج البلاغه بصورت شفاهی صبح پنج شنبه ۱۸ مهرماه نیز برگزار می گردد عنوان کرد: با توجه به اینکه باید اسامی برای شهریه ماه ربیع الاول هر چه زودتر به دفاتر مراجع معظم تقلید ارسال گردد، زمانهای مذکور قابل تمدید نمی باشد.

حجت الاسلام غزالی عنوان کرد: معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه به غیر از برگزاری آزمون سالیانه، کلاس های تثبیت حفظ را برای حافظین در طول سال برگزار می نماید که طلاب علاقمند می توانند اطلاعات بیشتر را  از واحد قرآن و تهذیب حوزه علمیه اصفهان دریافت نمایند

گفتنی است محدوده آزمون حفظ نهج البلاغه، به شرح ذیل می­ باشد(آزمون فقط به صورت شفاهی بر اساس تقسیم بندی رشته­ های ثلث، نصف و کل نهج البلاغه می باشد)

 

رشته

محدوده

حداقل امتیاز قبولی

معادل ثلث نهج البلاغه

خطبه­ ۱ تا ۱۳۷

 ۷۰ %

معادل ثلث نهج البلاغه

خطبه­ ۱۳۸ تا ۲۳۹

معادل ثلث نهج البلاغه

خطبه­ ۱ تا ۸۹  وکل حکمت ­ها

معادل ثلث نهج البلاغه

کل حکمت­ ها و نامه­ ها

نصف نهج البلاغه

خطبه­ ۱ تا ۱۸۵

نصف نهج البلاغه

خطبه­ ۱۸۶ تا ۲۳۹ و کل حکمت­ ها و نامه ها

نصف نهج البلاغه

خطبه­ ۱ تا ۱۳۷ و کل حکمت­ها

نصف نهج البلاغه

کل نامه­ ها و حکمت­ها و خطبه­ ۱ تا ۸۹

کل نهج البلاغه

مجموع خطبه­ ها، نامه­ ها و حکمت­ها

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha