جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کد خبر: 859786
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
سومین اجتماع جوانان انقلابی همدان

حوزه/ امام جمعه همدان گفت: جوانی یعنی دوره شکستن بت ها، چرا که اگر بت های درون خود را در جوانی از بین نبریم در سنین پیری توانایی بلند کردن و استفاده از تبر برای شکستن بت ها را هم نخواهیم داشت.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، پیش از ظهر امروز در سومین اجتماع جوانان انقلابی همدان با اشاره به اهمیت استفاده بهینه از فرصت ها در دوران جوانی تاکید کرد: کسی که تا قبل از رسیدن به سن ۴۰ سالگی نتواند راه درست را تشخیص دهد و آن را انتخاب کند باید گفت برگشت او بسیار سخت خواهد بود، البته این جمله به معنای بسته شدن درهای رحمت خداوند نیست، بلکه فرصت اصلی برای رسیدن به تکامل در دوره جوانی است که ان را از دست داده اید.

امام جمعه همدان، دوره جوانی را بهترین زمان برای انتخاب راه درست زندگی دانست و گفت: شیطان با بیان این که انسان باید در جوانی هر کاری که دوست دارد انجام دهد و در پیری به فکر قیامت باشد انسان را فریب می دهد.

وی تصریح کرد: در حالی که در دوره پیری انسان دیگر دارای شادابی جوانی خود را ندارد و نمی تواند کاری انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به این که خداوند در قران در قرآن در دو جا نام جوان را آورده است، اظهار داشت: اولین مورد ان در سوره کهف است و مورد بعدی آن جریان حضرت ابراهیم(ع) و شکستن بت ها است.

وی تاکید کرد: جوانی یعنی دوره شکستن بت ها، چرا که اگر بت های درون خود را در جوانی از بین نبریم در سنین پیری توانایی بلند کردن و استفاده از تبر برای شکستن بت ها را هم نخواهیم داشت.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان این که قلب انسان حرم الله است، یادآور شد: اگر انسان به قلب خود و درونش توجه نکند همان گونه که کعبه به خاطر بی توجهی ها تبدیل به بتکده شد، این حرم الله نیز تبدیل به بتخانه می شود.

وی، راه شکستن بت های درون را توسل به اهل بیت (ع) عنوان کرد و گفت: قرار گرفتن در مسیر اهل بیت (ع) و توسل به حضرت امیرالمومنین (ع) است تنها راهی که انسان می تواند از طریق آن بت های درونی خود را از بین ببرد.

امام جمعه همدان تصریح کرد: آنچه امروز مهم است وظیفه ما در برابر اهل بیت(ع) است که باید سعی کنیم امام خودمان را به بهترین شکل بشناسیم و بهترین زمان برای این کار نیز ایام شهادت و میلاد این بزرگان است.

وی، توجه به فضای مجازی را خواستار شد و گفت: باید مراقب باشیم که فضای مجازی ما را از اهل بیت(ع) دور نکند و حتی به جای صرف وقت بیهوده در این فضا، از آن برای آشنایی با اهل بیت(ع) استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: دین اسلام در کنار تاکید بر خودسازی و زیبایی داخلی جوانان به همان اندازه به توجه به خود و زیبایی ظاهری و با کلاس بودن تاکید دارد.

وی یادآور شد: انسان فراموش می کند که خداوند همه چیز را به پای بشر ریخته است و اگر این را بدانیم هیچ وقت کاری نخواهیم کرد که خداوند از ما ناراحت و مایوس شود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در پایان تاکید کرد: آخرین درجه یک جوان موفق خرج کردن جوانی در راه خدا و دین خدا است که این باید سرلوحه همه جوانان قرار گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha