جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 859845
۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۷
عید غدیر - غدیر خم

حوزه/ حوزه علمیه خواهران استان یزد دوره آموزشی مبلغان غدیر را با موضوع روایتگری و پرده خوانی غدیر، با حضور ۷۰ بانوی مبلغه برگزار کرد.

مریم حسن پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یزد اظهار کرد: اولین دوره تربیت مبلغ غدیر با حضور ۷۰ طلبه به همت معاونت فرهنگی حوزه خواهرانیزد و با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

وی افزود: به مناسبت دهه ولایت، حوزه علمیه خواهران استان در سطح مدارس برخی برنامه ها از جمله دوره آموزشی مبلغان غدیر همراه با اعزام مبلغ، ثبت تمام فعالیت های مدارس علمیه خواهران در دهه غدیر، انتقال فرهنگ علوی به جامعه بانوان و تبیین و اهمیت غدیر، نشست های بصیرتی، جشن و مسابقات را برگزار می کند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد اذعان کرد: غدیر یک واقعه ای است که سبب وحدت شیعه و سنی می شود چون این واقعه در ۸۰ منبع اهل سنت درج شده است و کودکان و نوجوانان ما حق دارند با زبان امروز با واقعه غدیر آشنا شوند.

حسن پور بیان کرد: غدیر دارای پایه های مختلف معنوی و اخلاقی هست که در حین روایتگری غدیر می توانیم نکات اخلاقی، معنوی و احکام دین را به مردم آموزش دهیم.

وی، برگزاری دوره آموزش روایتگری غدیر را با دو محوریت پاسخگویی به شبهات غدیر و یکی هم روایتگری واقعه غدیر معرفی کرد و افزود: در محور اول پاسخگویی به شبهات غدیر توسط استاد حجت الاسلام میرزا بابایی شامل اهمیت و ضرورت غدیر، بررسی شبهات اسناد غدیر، بررسی شبهات واقعه غدیر و ارائه فعالیت های پژوهشی در زمینه شبهه شناسی غدیر آموزش داده شد.

حسن پور محور دوم این دوره آموزشی را شامل روایتگری غدیر توسط حجت الاسلام  دهقانپور امام جمعه نیر بیان کرد و گفت: واقعه غدیر در این دوره آموزشی همراه با گره زدن به احکام حج، اهمیت ولایت و امامت و اهمیت اطاعت محض از حجت خدا و نکات اخلاقی آن ارائه داده شد.

وی افزود: اسامی طلاب شرکت کننده به سازمان تبلیغات داده شد تا در طول دهه ولایت به مجالس مختلف بانوان اعم از دانش آموزی، مساجد، تکایا و شهرستان ها اعزام شوند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha