جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله عبادی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: کسی که اهل ظلم و فساد است، اگر از او مدح شود عرش الهی به لرزه در می آید و متزلزل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، امروز در دیدار خبرنگاران استان، گفت: مسئولان باید پاسخگوی مشکلات خبرنگاران باشند.

وی با اشاره به لزوم حمایت قوه قضائیه از افرادی که حرف حق می زنند و گزارش و خبر مستند و درست می نویسند و بعد تحت فشار قرار می گیرند، افزود: این ها باید حمایت شوند و ما هم حمایت می کنیم، از این مشکلات خبر داریم، بی تفاوت نیستیم و نباید هم باشیم.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه خبرنگاران در تثبیت حق و از طرفی هم در جهت گمراهی مردم نقش مهمی دارند، گفت: آنهایی که قلم به گمراهی مردم بزنند و یا سخن به گمراهی بگویند، در گناه افرادی که گمراه می شوند، شریک هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه خبر مانند پرونده ای است که ساخته می شود و بعد جامعه به قضاوت آن می نشیند، گفت: چنانچه این پرونده ناصالح باشد، سرنوشت جامعه چه می شود و گناه آن بر گردن چه کسی است؟

وی با اشاره به اینکه خبرنگار باید در کلام و قلم خود صراحت و دقت داشته باشد و از مشکلات نهراسد، افزود: خیلی از بزرگان مانند ابوذر غفاری به دلیل صراحت در کلام و رسوایی دشمنان حتی شکنجه شدند و تنها ماندند، اما خدا با آنها بود.

هنر یهودی ها در تحریف بوده است 

امام جمعه بیرجند با اشاره به نقش مهم خبرنگار در امانت داری و حق گویی و اینکه افرادی که حقایق را جابجا می کنند و جای جلاد و شهید را عوض می کنند، این ها در گناه منحرف شدن جامعه شریک هستند، گفت: همواره هنر یهودی ها در تحریف بوده است، آنها تورات را تحریف و آن قدر در این زمینه بی حیایی کردند که وقتی تورات فعلی را نگاه می کنیم، می بینیم پیامبران بزرگ الهی را در حد انحراف موهون قرار دادند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: متاسفانه دشمنان حتی انجیل را هم به اعتراف خودشان تحریف کردند، انجیل حضرت عیسی(ع) یک کتاب بوده است، اما امروز بیش از صد نوع انجیل وجود دارد.

وی افزود: دشمنان چون نتوانستند به قرآن که معجزه الهی است، دست ببرند و آن را تحریف کنند، اسلام را تحریف کردند، لذا می بینیم امروز عناصری به اسم اسلام، نوکری کفار و بدتر از کفار عمل را می کنند و چهره اسلام را از هر بدی بدتر نشان می دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: متاسفانه دشمنان گاهی به احادیث و روایات هم دستبرد می زنند و یک سری مطالب را یهودی ها از خود ساختند و به دست افراد نادان تر از خود به اسم پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) ثبت کردند که اینها تحریف است و البته خیلی از متخصصین علم رجال زحمت می کشند و کار جداسازی آن را انجام می دهند.

تبلیغ برای افراد ظالم حرام است 

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با به نقش مهم رسانه ها در روی کار آمدن افراد ظالم در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: ظالمانی که در طول تاریخ آمدند و بر دوش مردم سوار شدند، یک نفره که نتوانستند کاری کنند، بلکه برخی افراد برای او حرف زدند و تبلیغ کردند و او را بر کرسی نشاندند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به تشریح کلمه تقوا در رسانه پرداخت و افزود: تقوا یعنی اینکه وقتی فرد می خواهد چیزی را بنویسد و بگوید؛ بسنجد که خدا راضی است یا نه؟

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه کسانی که افرادی را با قلم و زبان خود گمراه کنند، بار زیان خود و کسانی را که گمراه کردند روی دوش آنها است و در قیامت باید پاسخ بدهند، افزود: کسی که اهل ظلم و فساد است اگر از او مدح شود عرش الهی به لرزه در می آید و متزلزل می شود.

انتهای پیام/ ش 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha