جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 859932
۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶
شهید محمود صارمی

حوزه/ مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید محمود صارمی، در زادگاهش شهرستان بروجرد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام سید علی حسینی، امروز در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید محمود صارمی و روز خبرنگار، در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد، گفت: خبرنگاران باید فعالیت خبری خود را دلسوزانه، با صداقت و در کمال دقت انجام دهند و همواره در انعکاس مسائل جامعه امانتدار خوبی باشند.

وی با بیان اینکه خبرنگاری از حرفه های خطیر و پر مشقت است، افزود: خبرنگاران باید با تمام توان و همت جهادی، مطالبات و مشکلات مردم را به گوش مسئولان برسانند و پیگیر مطالبات به حق آنها باشند.

امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه خبرنگاران باید نقاط قوت و ضعف را در کنار هم بیان کنند، ادامه داد: خبرنگاران باید برای رشد و اعتلای روزافزون نظام جمهوری اسلامی ایران خالصانه و دلسوزانه رسالت خطیر خود را انجام دهند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه خبرنگاران برای انعکاس و انتشار اخبار خود باید از نظرات و پیشنهادهای کارشناسانه استفاده کنند، خاطرنشان کرد: خبرنگاران باید برای بهبود اوضاع جامعه راهکارها و پیشنهادهای سازنده را به مسئولان ارائه دهند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهدا با جانفشانی در صحنه ها و برهه های مختلف دفاع ار کیان انقلاب اسلامی همواره در راه حفظ و اعتلای روزافزون نظام جان خود را فدا کردند، گفت: ما باید همواره راه شهدا را ادامه داده و با بصیرت و روشنگری توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب را خنثی کنیم.

در پایان این مراسم از خبرنگاران فعال رسانه های شهرستان بروجرد تجلیل شد.

آشنایی اجمالی با شهید صارمی

شهید محمود صارمی سال ۱۳۴۷ در در روستای چهاربره شهرستان بروجرد از توابع استان لرستان متولد شد. از آن جایی که خانواده به کار کشاورزی مشغول بودند و پدر خانواده گاه‌وبیگاه برای یافتن کار راهی کشور کویت می‌شد، پس لازم بود کودکان از همان سال‌های نخستین زندگی دوشادوش خانواده مشغول به کار شوند، و محمود هم از این قاعده مستثنی نبود.

دوره ابتدایی را در همان روستا به پایان رساند و برای ادامه تحصیل روانه شهر بروجرد شد و در منزل خواهرش سکونت گزید.

پس از شرکت در کنکور سراسری و پذیرفته شدن در رشته جغرافیا، به تهران مهاجرت کرد. بعد از گذراندن چند ترم از طریق بسیج دانشجویی دانشگاه تهران راهی جبهه‌های نبرد شد و مدت ۱۷ ماه را در آن جا گذراند. مجدداً به دانشگاه بازگشت و به ادامه تحصیل پرداخت.

در سال ۱۳۷۱ در حالی که به تحصیلات خود در مقطع کارشناسی ارشد ادامه می‌داد، ازدواج کرد.

محمود در سال ۱۳۷۰ همکاری با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران را آغاز کرد و سال ۱۳۷۵ به عنوان مسئول دفتر خبر گزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افعانستان انتخاب شد و دو سال بعد  ۱۳۷۷/۵/۱۷ در شهر مزار شریف به دست گروه طالبان به شهادت رسید و این روز به نام «روز خبرنگار» نامگذاری شد.

انتهای پیام
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha