جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معاون فرهنگی حرم مطهر

حوزه/ معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) از بهره برداری شبستان پیامبراعظم(ص) به زودی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام مهدی احمدی در سخنرانی پیش از خطبه های امروز جمعه ۱۸مردادماه نماز جمعه قم اظهارکرد: شبستان حضرت زهرا(س) به بهره برداری رسیده و شبستان امام علی(ع) زیر صحن امام رضا نیز در حال اجرا است و شبستان پیامبراعظم(ص) در زیر صحن فاطمی هم به زودی بهره برداری می‌شود.

وی با اشاره به برنامه ریزی در آستان مقدس حضرت معصومه برای تمام سنین و اقشار جامعه گفت: بیش از ١٠ هزار خادم وظیفه خدمت رسانی به زائرین کریمه اهل بیت را بر عهده دارند و ١٠٠ هزار نفر در مرکز قرآن و عترت حرم مطهر از معارف قرآنی بهره مند شده اند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه روزانه ٦ سخنرانی مختلف در حرم مطهر برپا می‌شود گفت: در قالب‌های مختلف تلاش داریم محافل اهل بیت(ع) را به مردم و زائرین منتقل کنیم و حرم مطهر تلاش دارد از طریق فضای مجازی سخن اهل بیت(ع) را به تمام مردم جهان برساند.

وی با اشاره به دیگر منویات و مسؤولیت‌های اهل بیت در جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: تلاش شده تمام این مسؤولیت‌ها و کارکردها در آستان مقدس حضرت معصومه(س) و در محضر اهل بیت به زائرین ارائه شود.

حجت الاسلام احمدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اصل در اسلام امامت و ولایت است اظهار کرد: این امام است که محور وحدت بوده و مراقبت می‌کند جامعه به دست طاغوت نیفتد و دغدغه رشد و تعالی مردم را دارد.

وی با تاکید بر اینکه در روایات عبادات بدون ولایت ارزشی ندارد تصریح کرد: این ویژگی‌هاست که امام را منبع و مرجع در بین مردم می کند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به وظایف اهل بیت(ع) در بین مردم گفت: رسیدگی به امور دنیوی و رفع مشکلات مردم و تبیین معارف حق الهی از جمله وظایف ائمه اطهار(ع) بوده است.

وی با بیان اینکه حرم اهل بیت(ع) نیز همین کارکرد و مسؤولیت را دارد گفت: اگر حرم اهل بیت(ع) محل‌های مختلف خدمت رسانی به زائرین دارد برای این است که شرایط مطلوب زیارت فراهم شده و احساس آرامش در محضر ائمه اطهار فراهم شود.

حجت الاسلام احمدی توسعه مکانی را در راستای رفاه زائرین عنوان کرد و گفت: نذوراتی که مردم قم در ایام سیل غرب کشور تقدیم کرده‌اند تبدیل به ٣٥ واحد مسکونی شده که در مناطق در حال احداث است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) بیان کرد: اکرام عمومی زائرین نیز با همت و تلاش خادمین همه روزه در مهمانسرای آستان مقدس انجام می‌شود.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha