جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
الشيخ عيسى قاسم يستقبل مدراء وسائل الإعلام الإيرانية

 حوزه/ جبهه رسانه ای، جبهه ای مهم در میدان جهاد اسلامی است و نقشی بزرگ و سازنده در راه خدمت به اسلام و خدمت به بشریت و گسترش کلمه حق در دنیا ایفا می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله شیخ عیسی احمد قاسم اخیرا در محل اقامت خود در شهر مقدس قم با جمعی از فعالان رسانه ای در ایران دیدار و در جمع آنها به سخنرانی پرداخت که متن این سخنان بدین شرح است:

سلام بر شما ای برادران عزیز و مومن و فعالان و مجاهدان در راه خدا

شما یکی از مهمترین جبهه های دفاع و جهاد در راه خدا و یاری دهنده حق هستید. جبهه رسانه ای، جبهه ای مهم در میدان جهاد اسلامی است و نقشی بزرگ و سازنده در راه خدمت به اسلام و خدمت به بشریت و گسترش کلمه حق در دنیا ایفا می کند.

اگر جبهه های درجه دومی در بین جبهه های جهاد وجود داشته باشد واضح است که شما آن جبهه نیستید، بلکه شما جبهه ای از مهمترین جبهه های جهاد هستید.

هیچ تفکر حق یا تفکر باطلی نیست که برای جا انداختن آن در دل مردم و در زندگیشان نیاز به وسایلی نداشته باشد.

قرآن بزرگترین حق در زمین است و در سمت دیگر کومونیسم و امپریالیسم و مارکسیسم قرار دارند. همه اینها نیاز به رسانه دارند. قرآن بزرگتین حق است و هیچ زبانی بلیغ تر و هیچ حقی درخشان تر از آن وجود ندارد.

هیچ کتابی و هیچ اصلی نیست که طرحی موفق تر از طرح قرآن برای زندگی داشته باشد. هیچ طرحی مثل طرح قرآن و هیچ ایده ای مانند ایده قرآن و هیچ حقی در سطح قرآن وجود ندارد، اما با همه این احوال و با سابقه ای که هیچ کتاب یا اندیشه ای در زمین به پای قرآن نمی رسد، اسلام که ایده قرآن است نیاز به رسانه دارد، رسانه ای که فقط در اختیار گروه معینی نباشد بلکه رسانه ای مشترک که هر مسلمانی بر اساس امکانات خود در آن شرکت داشته باشند.

هیچ پیرمرد و پیرزن و هیچ نوجوان و جوان و هیچ کسی نیست که از ترویج سخنان اسلام برای مردم معاف باشد و در عین حال نقشی در دفاع از تفکر اسلامی و ایده قرآنی ایفا کند، بلکه همه در این زمینه مسئول هستیم.

شما با توجه به اینکه این هنر را خوب یاد گرفته اید و سرشار از تجارب و تخصص در این زمینه هستید با دیگران فرق می کنید.

شما پیشگام مسئولیت در ایفای نقش رسانه ای موفقیت‌آمیز در اسلام هستید و اگر چه سایر مسلمانان نیز در این زمینه مسئول هستند.

وجه تمایز رسانه های اسلامی از سایر رسانه ها، صداقت، صحیح بودن هدف، اخلاص، یاری حق و عدالت است. ترویج سخنان راست مانند سخنان دروغ نیاز به کارگردانی هنری دارد. سخنان دروغ فاقد پایه ای برای مورد قبول واقع شدن هستد بلکه فقط به جان ها و قلب ها حمله ور می شوند. سخنان دروغ فاقد حقانیت و هدف صحیح و اخلاص و تفکر عمیق هستند و به همین دلیل ترویج دهندگان آن برای دستیابی به جادوی کلام به هنر متوسل می شوند.

اما سخنان شما که ان شاء الله سخنان قرآن و حق است و به همین جهت سخنان شما به طور ذاتی مورد قبول واقع می شود. سخنان صادقانه و سخنان حق نمی تواند مورد اعتراض واقع شود و این ویژگی ذاتی سخنانی است که شما حامل آن هستید، بنابراین فقط به عنصر هنر برای ترویج سخنان خود نیاز دارید.

سخنان شما موفق نخواهد شد و به هدف مطلوب دست نخواهد یافت مگر اینکه به خدا متوسل شوید و غرور و تکبر را کنار بگذارید. هر موفقیتی را به دست آوردید عقل و دین می گوید که نباید آن را به خودتان منتسب کنید؛ چراکه بر اساس آیه قرآن (و ما رمیت اذ رمیت و لکن الله رمی) (و تو نیانداختی ، بلکه خدا آن را بیانداخت) پس شما را از غرور و تکبر بر حذر می‌دارم.

اخلاص شما برای خداوند تعالی و استعانت از او و تلاش های زیاد در راهش و دستیابی به شیوه های موفقیت آمیز در کار رسانه وانتشار امتیاز کار شما است و شما از من نسبت به آنچه می گویم آگاه تر هستید.

و خداوند شما را به در هر امر خیری موفق کند و شما را از هر شری در امان نگاه دارد و خداوند به وسیله شما به اسلام و مسلمانان خدمت کند.

اما پاداش، شما بابت کار رسانه چه پاداشی را می خواهید؟ پاداشی که خداوند برای شما آماده کرده است پاداشی است که نمی توانید آن را تصور کنید و تخمین بزنید. فعالان رسانه ای آمریکا و روسیه و دیگران دستاوردهایی همچون امتیازات و پاداش، مقام و آبرو و منزلت به دست می آورند. اما همه اینهایی که به دست می آورند برای دنیا است و دنیایی که امروز در اختیار من قرار دارد فردا در دستانم نیست.

من امروز مالک کاخ ها و مالک پست و زینت های دنیا هستم و از من حمایت می شود و می توانم سخنانم را نشر دهم. اما یک ساعت بعد من نیستم و همه آنچه در دنیا در اختیارم بود اکنون نیست. بنابراین همه آنچه در دنیا است و همه نعمت های آن هیچ ارزشی ندارد و علی علیه السلام می‌گوید: "غرّی غیری" (ای لذتها! ای زیبائیهای زندگی مادّی! برو دیگری را فریب بده)

. پادشاه روی صندلی خود نشسته است و یک ساعت بعد در قبرش است اینطور نیست؟

ترامپی که فکر می کند حاکم تمام هستی است، آیا می دانیم چه زمانی می میرد؟ آیا خود او از زمان مرگش خبر دارد؟ آری او نمی داند. تو روزنامه نگار آیا می توانی آبرو و قدرت و جایگاه ترامپ را بیشتر کنی؟

هیچ چیزی برای طالب دنیا وجود ندارد. طالب دنیا فقیر است و میلیونی که امروز در دست من است و من نمی‌توانم بقای آن را تضمین کنم در حقیقت برای من نیست. هر چیزی که در دنیا در اختیار ما است مالک واقعی آن خدا است و هیچ چیزی نیست که از مالکیت خدا خارج شود و به مالکیت من و شما در آید.

نفس هایم، ضربان قلبم، چشمم و گوشم و پولی که در دستم است و صندلی ای که بر روی آن می نشینم همه برای خداوند است. من فقیر هستم آیا نیستم؟ ترامپ فقیر است آیا نیست؟

پس باید مراقب شیطان باشیم و از هر چیزی که مایه غرور و تکبر است اجتناب کنیم. شما مسئولیتتان را با صداقت و اخلاص و به خوبی انجام می‌دهید.

زبان در بیان تشکر مناسب از آنچه شما انجام می دهید قاصر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha