چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
استاندار

حوزه/ استاندار اصفهان گفت: اعتقاد دارم تنها راه کمال انسانی صرفا از طریق آشنایی با مفاهیم قرآنی واجرای دستورات قرآنی در صحنه عملی جامعه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، عباس رضایی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری در خصوص یازدهمین  دوره سراسری آزمون حفظ کل قرآن موسسه مهد قرآن به میزبانی شهرستان خوانسارو گلپایگان اظهار کرد: ترویج قرآن و بیرون آوردن قرآن ازغربت از وظایف مسولین نظام است

وی بیان کرد: متاسفانه قرآن در بین مسلمین هم غریب است، لذا در جهت بکارگیری مفاهیم و دستورات قرآنی و غربت زدایی از قرآن وظیفه سنگینی داریم.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم تنها راه کمال انسانی صرفا از طریق آشنایی با مفاهیم قرآنی و اجرای دستورات قرآنی در صحنه عملی جامعه است. با نگاه به جوامعی که بن بست رسیده اند متوجه می شویم که فرهنگ و تمدن غربی جوابگوی خواسته های انسانی نیست.

وی با بیان اینکه گردهمایی ها و برگزاری رویدادهای قرآنی، یکی از راهکارهای ما برای آشنایی جامعه با مفاهیم قرآنی است گفت: دو شهرستان خوانسار و گلپایگان که همواره متدین و مرکز پرورش عالمان دینی بوده اند، در برگزاری رویداهای قرآنی پیشتاز هستند.

استاندار اصفهان عنوان کرد: خوشبختانه امسال یازدهمین آزمون سراسری حافظان کل قرآن کشور همراه با ترجمه وتفسیر از روز سه شنبه مورخ 22 مردادماه  تا ۲۴ مرداد ماه به میزبانیاین دو شهرستان برگزار می شود.

وی در پایان سیاست گذاری، پیگیری و نظارت را سه وظیفه قانونی استانداری دانست و اذعان داشت: کار اجرایی برعهده استانداری نیست، ولی در جهت ارتقاو تقویت موسسات قرآنری برای ترویج هر چه بیشتر فرهنگ قرآن از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha