پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
هیم ابو سعید مسئول کمیته بین المللی حقوق بشر در خاورمیانه

حوزه/ دکتر "هیثم ابو سعید" مشاور کمیته بین المللی حقوق بشر گفت: تقویت ارتباطات، تفاهم و اتحاد بر سر مسائل اصلی و عناوین اسلام از ارکان و پایه های حج است و تفرقه را از بین می برد، امّا أخیراً دیدیم که مسئله فلسطین که یک مسئله اصلی برای اعراب و مسلمانان است در تاریکی تاریخ قرار گرفته و از یاد ها رفته است.

دکتر "هیثم ابو سعید" کمیساریای خاورمیانه و مشاور کمیته بین المللی حقوق بشر در امور سازمان ملل در گفتگو با سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه گفت:  تقویت ارتباطات، تفاهم و اتحاد بر سر مسائل اصلی و عناوین اسلام از ارکان و پایه های حج است و تفرقه را از بین می برد، امّا أخیراً دیدیم که مسئله فلسطین که یک مسئله اصلی برای اعراب و مسلمانان است در تاریکی تاریخ قرار گرفته و از یاد ها رفته است.

حوزه: موسم حج ابراهیمی چه فرصتی برای جهان اسلام فراهم می کند؟ آیا حج دارای ابعاد سیاسی است یا اینکه تنها یک مجموعه اعمال فردی و عبادی می باشد؟

موسم حج یک واجب دینی برای مسلمانان جهان و از جمله واجباتی است که مسلمان به آن عمل می کنند و حج امروز از مهم ترین منابع اقتصادی و درآمد ملی مسلمانان است، لذا باید به هر مسلمان نیازمند هر جا که باشد بدون منّت کمک شود و مرتبط با سیاست یا خواسته های شخصی برخی نباشد.

حوزه: چگونه از طریق این واجب دینی می توان وحدت اسلامی را تقویت کرد؟ آیا مسلمانان می توانند از طریق موسم حج حول مسئله فلسطین متحد شده و با توطئه هایی که علیه قدس انجام می گیرد، به ویژه معامله قرن مقابله کنند؟

تقویت ارتباطات، تفاهم و اتحاد بر سر مسائل اصلی و عناوین اسلام از ارکان و پایه های حج است و تفرقه را از بین می برد، امّا متأسفانه شاهد این هستیم که برخی کشور ها در جهت های مخالف حرکت می کنند و أخیراً دیدیم که مسئله فلسطین که یک مسئله اصلی برای اعراب و مسلمانان است در تاریکی تاریخ قرار گرفته و از یاد ها رفته و در اولویت قرار نگرفته است، بلکه برخی علیه آن توطئه کرده و علیه ملت فلسطین و تاریخ  اسلام با رژیم صهیونیستی معامله ها می کنند و این مسئله به هیچ وجه جایز نیست و معامله قرن نیز تمامی نیت های پنهان برخی از کشور های عربی را برملا کرد.

حوزه: آیا از طریق موسم حج می توان جنایت های آل سعود و عادی سازی روابط آنها با صهیونیست ها را آشکار کرد؟

جنایت ها و تخلفات آشکاری که اعراب مرتکب می شوند بسیار بزرگ است و به عنوان مثال اگر به یمن نگاه کنیم می بینم که ادعا های دروغینی که عربستان سعودی پیرامون یمن بیان می کند، تنها در جهت خدمت به دشمنان امت است و بر کینه و دشمنی علیه جمهوری اسلامی ایران می افزاید.

همچنین روابط کشور های حاشیه خلیج فارس با رژیم اسرائیل رو به عادی شدن است و آنان به احساسات مسلمانان هیچ توجهی ندارد.

در پایان باید اشاره کنم که معامله قرن سیلی محکمی بر مجریان و حامیان پنهانی و آشکار آن خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha