جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان همدان مذاکره با اروپا را هم بی نتیجه دانست و گفت: زمانی که آمریکا از برجام خارج شد حضرت آقا فرمودند اروپا هم مثل آمریکا است، اما بازهم مسئولان ما باور نکردند و خوب بود که از تجربه خروج آمریکا از برجام درس عبرت می گرفتند.

آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان با تبریک اعیاد قربان و غدیر با اشاره به مواضع دولت و وزیر امور خارجه ایران، گفت: اعتقاد ما بر این است که همه مسئولان باید از اول موضعشان، موضع مقام معظم رهبری باشد.

مدیر حوزه علمیه همدان افزود: این کشور، باید کشوری ولایتمدار باشد آن هم نه به صورت اسمی، بلکه به معنای واقعی و در عمل به این موضوع اعتقاد داشته باشند.

آیت الله موسوی اصفهانی با بیان این که مسائل مذاکره و ارتباط با آمریکا از مسائل کشور حتی قبل از پیروی انقلاب بوده است، یادآور شد: در تمام این سال ها حضرت امام خمینی و رهبر معظم انقلاب در رابطه با این موضوع دارای موضعی قاطع بوده اند.

وی تصریح کرد: در قضیه برجام هرچه مقام معظم رهبری هشدار دادند که امیدی به این مذاکرات نداریم و خط قرمز هایی را نیز معین کردند، اما باز شاهد آن بودیم که خط قرمزها نادیده گرفته شد.

مدیر حوزه علمیه استان همدان با تقدیر از زحمات وزیر امور خارجه و تیم مذاکره کننده به خاطر تلاش های آنها، ابراز داشت: با وجود همه زحمات این افراد اما از آنها گلایه مندیم که چرا زودتر به راه ترسیم شده از طرف مقام معظم رهبری برنگشتند. حضرت آقا مرتب در این خصوص هشدار دادند، اما هیچ گاه به صورت صد در صدی جلوی انجام این کار را نگرفتند چرا که عده ای ایراد می گرفتند که ما می توانستیم موفق شویم، اما شما اجازه ندادید.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که برخی مسئولان آب خوردن مردم را هم به برجام گره زده بودند، اظهار داشت:  امیدواریم برخی مسئولان خط فکری غرب گرایانه را کنار بگذارند و فکر نکنند اگر طرف مقابل دوباره برای انجام مذاکره دعوت کرد می توانند از آن نتیجه ای بگیرند.

وی مذاکره با اروپا را هم بی نتیجه دانست و گفت: زمانی که آمریکا از برجام خارج شد حضرت آقا فرمودند اروپا هم مثل آمریکا است، اما بازهم مسئولان ما باور نکردند و خوب بود که از تجربه خروج آمریکا از برجام درس عبرت می گرفتند.

آیت الله موسوی اصفهانی به مشکلات مردم اشاره کرد و گفت: حضرت آقا برای وضعیت فعلی مردم که با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند، بسیار ناراحت هستند و امیدواریم به زودی شاهد رفع این مشکلات باشیم.

وی، مشکلات به وجود آمده را به دلیل وجود نگرش به بیرون مرزها عنوان کرد و گفت: امیدواریم همه این اتفاقات درسی برای مسئولان باشد تا دیگر تکرار آن را نبینیم.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری در پایان با تاکید بر این که دولتمردان باید به هشدار ها و رهنمود های مقام معظم رهبری توجه و عمل کنند، ابراز داشت: در 2030 نیز با وجود آن که رهبری فرمودند نتیجه اجرای آن در کشور، تربیت پیاده نظام برای دشمن است بازهم بر اجرای آن اصرار دارند و این اشتباه است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha