پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه موقت سنندج

حوزه/ امام جمعه موقت سنندج گفت: متاسفانه برخی از افراد جامعه در کمک و دستگیری از فقرا و تهیدستان حرض و آز دارند و نمی دانند که صدقه و کمک به هم نوع چه اثرات مثبتی در آینده معنوی و مادی آنان خواهد داشت.

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کردستان، ماموستا محمدامین راستی، ظهر امروز به مناسبت عید سعید قربان از برخی خانواده های مستضعف شهر سنندج بازدید کرد.

امام جمعه موقت سنندج در این دیدارها با اشاره به اینکه همه مسلمانان برادرند و در مقابل همدیگر مسئولیت دارند، اظهار داشت: اسلام تاکید بسیار فراوانی بر حمایت از هم نوع و برادر دینی دارد و این کار را همانند جهاد تعریف کرده است.

ماموستا راستی ادامه داد: در روایات اسلامی از رسول اکرم (ص) ، اهل بیت علیهم السلام و بزرگان اسلام تاکید فراوانی از دستگیری برادر ضعیف شده است.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه خداوند دستگیری از مستمندان را واجب عینی عنوان کرده است، گفت: درآیه 261 سوره بقره خداوند متعال می فرماید:« «مَثَلُ الَّذینَ یُنْفِقُونَ أَمْوالَهُمْ فی‏ سَبیلِ اللَّهِ کَمَثَلِ حَبَّةٍ أَنْبَتَتْ سَبْعَ سَنابِلَ فی‏ کُلِّ سُنْبُلَةٍ مِائَةُ حَبَّةٍ وَ اللَّهُ یُضاعِفُ لِمَنْ یَشاءُ وَ اللَّهُ واسِعٌ عَلیمٌ/کسانی که اموال خود را در راه خدا انفاق می کنند همانند بذری هستند که هفت خوشه برویاند که در هر خوشه، یکصد دانه باشد و خداوند آن را برای هر کس بخواهد و شایستگی داشته باشد دو یا چند برابر می کند و خدا از نظر قدرت و رحمت وسیع و به همه چیز داناست.»

ماموستا راستی در ادامه سخنان خود بیان داشت: مسلمانی که بداند که برادر دینی اش گرسنه سر بر بالین گذشته است و نسبت به این امر بی تفاوت باشد، نه تنها نمی توان وی را مسلمان نامید، بلکه از دایره انسانیت خارچ است.

امام جمعه موقت سنندج اظهار داشت: در حدیثی از پیامبر اکرم (ص)آمده است: «هر کس دل مؤمنی را شاد کند، مرا شاد نموده و هر که مرا شاد نماید خدا را شاد نموده است.»این سخن رسول خدا بدان معناست که برابری شاد نمودن دل مؤمن با شادی خدا چیزی نیست که ما با عقل قاصر خود بتوانیم آن را درک نماییم.

این عالم اهل سنت در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: متاسفانه برخی از افراد جامعه در کمک و دستگیری از فقرا و تهیدستان حرض و آز دارند و نمی دانند که صدقه و کمک به هم نوع چه اثرات مثبتی در آینده معنوی و مادی آنان خواهد داشت.

امام جمعه موقت سندج گفت: خداوند متعال در این باره به زیبایی می فرماید:« بنابراین در اثر مالی که به فقرا و مستمندان پرداخت نموده اید، نه تنها اموالتان کم نمی شود بلکه خداوند مهربان از سرچشمه ی فضل و رحمت خویش چندین برابر آن مال را به شما بازمی گرداند».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha