شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
علیرضا آشناگر - استاندار سمنان

حوزه/ استاندار سمنان گفت: وزارت اطلاعات الحمدلله اشراف کامل به مسائل امنیتی در سطح کشور دارد و کارنامه بسیار خوبی از خود برجای گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، علیرضا آشناگر، ظهر امروز در نشست شورای اداری استان سمنان، با حضور وزیر اطلاعات، به میزبانی استانداری این استان اظهار داشت:  امروز، روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی را به تشکل ها و سازمان های مردم نهاد اجتماعی، تبریک و تهنیت عرض می کنم و امیدوارم این عزیزان نیز در توسعه اجتماعی استان منشاء اثر و کمک باشند.

استاندار سمنان تصریح کرد: خوشحالیم و خرسند که در یکماه گذشته این دومین بار است که از حضور وزیر محترم اطلاعات در استان، کسب فیض می کنیم و طی قولی که از ایشان گرفتیم، انشالله در آینده شاهد سفر دو روزه کاری وزیر محترم اطلاعات به استان خواهیم بود.

وی افزود: وزارت اطلاعات الحمدلله اشراف کامل به مسائل امنیتی در سطح کشور دارد و کارنامه بسیار خوبی از خود برجای گذاشته است.

آشناگر خاطرنشان کرد: با حضور، زعامت و تصدی جناب آقای دکتر علوی، شخصیت وزین، محترم، خوش خلق، همراه و همگام با دولت و حامی جدی ریاست محترم‌ جمهور، کارنامه وزارت اطلاعات بسیار درخشان تر شده است.

وی با بیان اینکه استان سمنان دارای یک پیشینه تمدنی کهن بوده و مردم استان، مردمی انقلابی و مذهبی هستند و در دوران دفاع مقدس بیشترین حضور را در جبهه های جنگ داشتند، گفت: حضور نامدار استان در عرصه های علم و دانش و مدیریت و سیاست در کشور زبانزد است.

استاندار سمنان گفت: از نظر اقتصادی استان سمنان یک ظرفیت بسیار خوبی دارد، به خصوص در صنعت، معدن و کشاورزی که وضعیت بسیار ویژه ای دارد و به لحاظ موقعیت جغرافیایی حتما باید مورد توجه دولت قرار بگیرد و محدودیت های آن مرتفع شود؛ استان سمنان به دلیل نزدیک به پایتخت و همجواری با ۸ استان، فرصت های بسیار خوبی را برای افراد جویایی کار در سراسر کشور ایجاد کرده است که امروز شاهدیم استان سمنان مشارکت جدی و نقش فعالی در اقتصاد کشور ایفا می کند.

وی افزود: با تمام این ظرفیت های اقتصادی، متاسفانه ما با محدودیت هایی مواجه هستیم که باید مورد اهتمام دولت برای رفع این موانع قرار بگیرد چرا که توسعه و تثبیت ‌جمعیت در این استان، در گرو حل مشکلات و رفع محدودیت ها در این زمینه است.

آشناگر تصریح کرد: امروز  نرخ رشد جمعیت در استان سمنان با میزان ۲/۶( دو و شش دهم ) خیلی بیشتر از نرخ رشد جمعیت کشور است و این یعنی فرصت های جدی برای سرمایه گذاری و جذب نیروی کار در این استان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت استان از نظر تعداد دانشجو، نرخ باسوادی و شاخص های توسعه انسانی خیلی خوب بوده اما باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد، گفت: محدودیت منابع آب، یکی از محدودیت های جدی است که این استان با آن مواجه بوده و با توجه به میزان ‌بارندگی کم در این استان نسبت به میانگین کشوری، نرخ بالای تبخیر  و برداشت از سفره های آب زیر زمینی نسبت به کشور و کمبود آبهای سطحی و عدم‌مهار آن، نیاز است به این‌ حوزه توجه‌جدی شود.

نماینده عالی دولت در استان سمنان، با بیان اینکه محصولات کشاورزی استان اگرچه ‌کم ‌بوده، اما دارای ارزش افزوده بسیار بالایی است و سالیانه چیزی در حدود ۳هزار میلیارد تومان تنها از پسته، تولید ثروت برای استان ایجاد می کند، گفت: چیزی در حدود ۱۵۰ میلیون متر مکعب کسری آب مخازن در استان داریم که بسیار قابل توجه است.

وی افزود: برنامه های بسیار خوبی در حوزه تامین آب توسط دولت در حال پیگیری و اجراست که طرح انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی با ۸۱ درصد آراء نمایندگان محترم تصویب شد، یکی از این اقدامات است؛ از وزیر محترم اطلاعات به عنوان عضو موثر هیئت دولت و با توجه به شناخت کافی که از وضعیت اقلیم استان دارند، درخواست داریم حمایت های سیاسی و جدی اجتماعی در این خصوص را مورد توجه قرار دهند.

آشناگر تصریح کرد: این طرح یک ابر پروژه است که منشا تحول جدی در استان خواهد شد که البته منافع آن تنها مختص استان سمنان نبوده و منفعت آن برای کشور و استان های همجوار خواهد بود، وضعیت کویر یکی دیگر از مسائلی است که برای استان هم فرصت و هم محدودیت به شمار می رود، این مهم هم می تواند فرصت هایی برای گردشگری ایجاد کرده و هم‌می تواند برای استان چالش زا باشد که نیاز است تا با تدوین یک برنامه جامع شاهد رفع این معضل باشیم.

وی گفت: صنایع استان، جزء صنایعی هستند که کمترین تاثیر را از تحریم ها پذیرفتند و ستاد تسهیل استان نیز نقش بسیار مطلوبی را در حوزه حمایت از تولید و صنعت ایفا کرده است.

استاندار سمنان تصریح کرد: چیزی در حدود ۱۰۰ درصد تعهد اشتغال استان در سال گذشته محقق شده و بالای ۸۵ درصد اعتبارات ستاد تسهیل نیز برای اشتغال جذب شده است که باید تلاش کنیم این مهم ارتقاء پیدا کند، علی رغم مشکلات اقتصادی موجود کشور، در استان سمنان با کاهش واحد های تولیدی مشکل دار مواجه بودیم و با اقداماتی در این حوزه تعداد زیادی از واحد های تملیکی مشکل دار مجددا با سرمایه گذاران جدید به عرصه تولید بازگشتند و این نشان از موفقیت فعالیت های دولت در استان دارد.

وی گفت: از تلاشها و اقدامات مجموعه اطلاعات استان و مدیریت این دستگاه و همکاری های تاثیر گذار در امور استان و به خصوص شورای تامین و افزایش آرامش و امنیت، تقدیر و قدردانی می کنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    0 0
    ان شاءالله اصله