پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
یعقوبی

حوزه/ امام جمعه بجنورد خطاب به روحانیان، گفت: غفلت‌ها به نظام و روحانیت ضربه زده است؛ ازاین‌رو باید مراقب نفوذ غفلت‌ها در زندگی خود باشیم تا از تراز انقلاب جدا نشویم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، سه‌شنبه‌شب در نشست «هم‌اندیشی روحانیت؛ کادر سازی، تمدن اسلامی» که با حضور علما و روحانیان خراسان شمالی برگزار شد، به تبیین رسالت روحانیت در قبال بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت.

وی با اشاره به پختگی و جامعیت بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: رهبری بر روی این متن بسیار کار کرده‌اند؛ به‌گونه‌ای که این بیانیه کار یک روز و دو روز نبوده و حدود 20 روز بر روی آن وقت گذاشته شده است.

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه این بیانیه سرریز اخلاص مقام معظم رهبری است، اضافه کرد: انسان در جمله به جمله آن اخلاص را احساس می‌کند؛ زیرا سخن کز دل برآید لاجرم بر دل نشیند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه این بیانیه شامل سه بخش همت‌ها، برکت‌ها و غفلت‌ها است، بر بلندهمتی در مسیر انقلاب تأکید کرد و گفت: بر اساس آموزه‌های اسلامی هر کس بلندهمت‌تر بوده و اوج بیشتری بگیرد محبوب‌تر و عزیزتر است.

وی همچنین با اشاره به تهدید غفلت در نظام اسلامی، خطاب به روحانیان افزود: مراقب باشیم نعمت‌های انقلاب را فراموش نکنیم؛ زیرا همه ما بسیار مدیون انقلاب و نظام اسلامی هستیم.

رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: غفلت‌ها به نظام و روحانیت ضربه زده است؛ ازاین‌رو باید مراقب نفوذ غفلت‌ها در زندگی خود باشیم تا از تراز انقلاب جدا نشویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه خطاب به روحانیان، با بیان اینکه سوژه‌های ارزشمند و مغتنمی در این بیانیه وجود دارد، افزود: خطبا و روحانیان این سوژه‌ها را پیگیری و تبیین کنند؛ زیرا هر کدام از این عناوین می‌تواند موضوع یک سخنرانی باشد.

وی با بیان اینکه تمام سخنان رهبری در بیانیه گام دوم در سایه ولایت فقیه قابل تحقق است، خاطرنشان کرد: نکته دیگر این است که بیانیه گام دوم انقلاب سند بالادستی بوده و تمام قوانین باید بر اساس این سند تصویب و اصلاح شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha