پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فقهی زاده

حوزه/ فقهی زاده با بیان اینکه خوب خواندن، خوش خواندن و حفظ قرآن همگی معبری برای رسیدن به مقصود نهایی است گفت: ما برای درمان دردهای روحی و فردی و اجتماعی خود شدیداً به قرآن محتاج هستیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، عبدالهادی فقهی زاده پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه یازدهمین دوره سراسری آزمون حفظ قرآن کریم موسسه مهدهای قرآن که در گلپایگان برگزار شد، اظهار کرد: انسان معجزه تکوینی الهی است و بزرگترین و شایسته ترین آفریده خداوند است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم بزرگترین و شایسته ترین معجزه تشریعی الهی است، بر این اساس یک رابطه خاص بین انسان و قرآن کریم به وجود آمده است، تصریح کرد: قرآن برنامه ای برای زندگی است.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد خاطرنشان کرد: فقط خوب خواندن، خوش خواندن و حتی حفظ قرآن برای درمان دردها کافی نیست؛ قرآنی شدن و آراسته شدن به اخلاق قرآنی نیاز امروز جامعه است. ما برای درمان دردهای روحی و فردی و اجتماعی خود شدیداً به قرآن محتاج هستیم.

وی بیان داشت: موجودیت جمهوری اسلامی و حاکمیت جمهوی اسلامی وامدار قرآن کریم است، لذا حاکمیت و دولت نگاه ویژه ای به فعالیت های قرآنی داشته باشند. ما باید زمینه هایی را فراهم کنیم که موسسات قرآنی که نیازمند حمایت دولتی هستند در سطوح تعریف شده از این حمایت ها برخوردار شوند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: فهم و تدبر و اندیشه درباره آیات قرآن وظیفه ای است که قرآن بر دوش ما قرار داده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha