جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
افتتاح مدرسه علمیه الزهرا(س) بابل

حوزه/ همزمان با دهه امامت و ولایت، ساختمان جدید سطح چهار مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) بابل افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در این مراسم با اشاره به این که این مدیریت فعالیت خود را از سال ۸۶ در مازندران آغاز کرد، گفت: در حال حاضر ۲۲ مدرسه علمیه خواهران در شهرهای مختلف استان مشغول فعالیت علمی هستند.

حجت الاسلام علی غفاری با بیان این که هم اکنون بیش از پنج هزار طلبه خواهر از مقطع کارشناسی تا دکتری در استان مشغول فعالیت علمی هستند، افزود: وجود چنین ظرفیت عظیم علمی و تبلیغی فرصت بسیار مناسبی برای رشد دینی و اخلاقی جامعه است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با اشاره به راه اندازی سطح چهار حوزه در استان، خاطرنشان کرد: این ظرفیت علمی با هدف ایجاد زمینه تعالی اخلاقی و ارتقاء معنوی، تقویت و ارتقای سطح علمی و تخصصی طلاب، تربیت نیروهای متخصص در زمینه پاسخگویی به نیازهای فرهنگی و تبلیغی جهان معاصر، تامین پژوهشگر مورد نیاز و زمینه سازی جهت تولید علم و توسعه دانش، تربیت استاد برای سطوح مختلف راه اندازی شده است.

حجت الاسلام غفاری در ادامه سخنان خود از فعالیت یک موسسه آموزش عالی حوزوی و سه مرکز تخصصی حوزوی سطح سه در مازندران خبر داد و بیان داشت: با توجه به استقبال طلاب علاقه‌مند جهت ادامه تحصیل، سطح چهار حوزه نیز در حوزه علمیه خواهران مازندران راه اندازی شده است.

وی با بیان این که سطح چهار در حوزه علمیه خواهران در دو رشته «تفسیر تطبیقی» و «فقه خانواده» در دو شهر ساری و بابل راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: از مجموع ۳۶ طلبه فارغ التحصیل سطح سه شرکت کننده در این مقطع، ده نفر در تفسیر تطبیقی و پنج نفر در فقه خانواده پذیرش نهائی شدند.

حجت الاسلام غفاری با بیان این که حوزه علمیه خواهران مازندران در طول یک دهه اخیر به رشد قابل توجهی از نظر کمی و کیفی دست یافته است، خاطرنشان کرد: طلاب در حال تحصیل و فارغ التحصیلان این مرکز، یک ظرفیت علمی ارزشمند در جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی، دینی و تبلیغی به شمار می‌رود.

 استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که خوشبختانه در سایه حمایت‌های مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید در حال حاضر بسترهای لازم به منظور تحصیل طلاب خواهر در سطوح مختلف فراهم شده است، بیان داشت: هرساله نیز شاهد توسعه و گسترش این مراکز حوزوی و همچنین طلاب مشغول به تحصیل و فارغ التحصیل در استان هستیم.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha