جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کمک رسانی مسلمانان در شهرهای مختلف آمریکا در ایام عید قربان

حوزه/ مسلمانان آمریکا در آخر هفته عید قربان، نزدیک به 4.5 میلیون دلار برای کمک به امداد اسلامی جمع آوری کردند. مسلمانان در هیوستون نیز قسمتی از سود به دست آمده در ایام عید را به خیریه اختصاص دادند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» مسلمانان آمریکایی به مناسبت عید قربان، سخاوتمندی خود را به همشهریان نشان دادند، در همین راستا دو مسلمان در شهر هیوستون در تگزاس، تصمیم گرفتند 10 درصد از سود به دست آمده در تعطیلات آخر هفته عید قربان را به سازمان های خیریه برای قربانیان و خانواده های آسیب دیده در دو حمله تروریستی الپاسو در ایالت تگزاس، دیتون در ایالت اهایو اختصاص دهند که به ترتیب منجر به کشته شدن 22 و 9 تن گردید.

وجاهت زیدی به همراه شریک تجاریش با بیان اینکه که تصمیم کمک رسانی به مردم را به آسانی گرفته، می گوید: فقط با نگاه کردن به جو کنونی به این نتیجه می رسیم که در جو پرتنشی زندگی می کنند و اقلیت ها در سخنی قرار دارند. متاسفانه  واضح است که این تیراندازی های دسته جمعی در حال تبدیل شدن به یک نگرانی اصلی در جامعه هستند. به همین دلیل نیز فکر کردم، کمک کردن به مردم در این برهه فکر خوبی است.

زیدی گفت که مهم نیست قربانیان مسلمان بوده اند یا نه، و این وظیفه ما به عنوان پیروان اسلام است که هر کمکی از دست مان بر می آید دریغ نکنیم. این ها همسایگان ما هستند و خواهران و برادران ما (اگرچه نه در دین) محسوب می شوند.

در همین راستا سیدحسن، متخصص امور اجتماعی موسسه بنیاد اسلامی نیز گفت، خیریه از اعمال مهم مسلمانان در ایام عید قربان محسوب می شود و مسلمانان نزدیک به 4.5 میلیون دلار کمک رسانی کرده اند.

وی در واشنگتن گفت: با استفاده از این کمک های مالی برای 800 هزار نفر در 34 کشور مختلف از جمله 17 هزار نفر در آمریکا غذارسانی می‌کنند.

وی افزود: علی رغم اینکه اکثریت کمک های مالی از سوی خارج از آمریکا بوده، مسلمانان آمرکا نیز کمک کرده اند. ما به سبب میزان تعهدی که اهدا کنندگان از خود نشان داده اند، خرسندیم. و کمک های مالی نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است.

حسن توضیح داد: ما امسال در 10 روز نخست ذوالحجه، 3 میلیون 94 هزار دلار جمع کردیم در حالی که این رقم در سال 2017 2 میلیون 987 هزار و در سال 2018، 2 میلیون 999 هزار بود.

گفتنی است از سال 1993 تاکنون بنیاد امداد اسلامی کمک رسانی های مالی متعددی انجام داده اند و در 5 ایالت مختلف آمریکا از جمله کالیفرنیا ، نیوجرسی ، فلوریدا ، میشیگان و تگزاس دفتر دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha