جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آئین عمامه گذاری

حوزه/ همزمان با دهه ولایت و میلاد با سعادت و فرخنده امام هادی (ع) ۱۰ تن از طلاب جوان شامگاه جمعه شب در قم و به دست آیت الله خرازی ملبس به لباس مقدس روحانیت شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه آیین جشن میلاد حضرت امام هادی(ع) شب گذشته با حضور شخصیت های برجسته حوزه و علما و روحانیون و اهالی فرهنگ و هنر و مسئولان استان قم در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد.
در این آیین معنوی که با مداحی مداح اهل بیت و شعر خوانی یکی از شاعران آیینی همراه بود و روحانیون و فضلای حوزه از جمله آیت الله عبدالنبی نمازی امام جمعه موقت کاشان و عضو مجلس خبرگان رهبری حضور داشتند، ۱۰ تن از طلبه ها به نشانه دهمین امام شیعیان برای نخستین بار و توسط آیت الله سید محسن خرازی عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم لباس مقدس و شریف طلبگی را به تن کردند.

حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این آیین با اشاره به سیره و ابعاد مختلف زندگی امام هادی (ع)  گفت:  آن حضرت در دوران امامت خود که همواره تحت نظارت و کنترل و اقدام های امنیتی و اطلاعاتی متوکل عباسی بود، زحمات زیادی را برای احیا و تبلیغ دین اسلام و سنت رسول خدا انجام داد.

وی مبارزه با انحرافات را یکی از مهمترین کارهای امام هادی عنوان کرد و اظهار داشت: تربیت نیروهای شایسته و کارآمد و به عبارتی کادرسازی از دیگر فعالیت های آن امام همام به شمار می آید.

در این آیین که به همت موسسه پیام امام هادی و در بیست و هشتمین سالگرد تاسیس آن ترتیب یافته بود، تعدادی از آثار و کتاب های تولید و تالیف شده توسط این موسسه معرفی شد.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۶
    1 0
    خدا به داد مردم برسه !!!