جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد رضا محمدی پیام مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد همدان

حوزه/ مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد همدان گفت: با هماهنگی های انجام شده اجتماع عظیمی با عنوان «روز جهانی مسجد»، چهارشنبه 29 مرداد، در مسجد جامع همدان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام محمد رضا محمدی پیام، مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد همدان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک ایام غدیر، به برنامه های این مرکز اشاره کرد و گفت: در ماه های گذشته چندین جلسه با علما و بزرگان همدانی، هیئت امنای مساجد و فرماندهان پایگاهای بسیج برگزار شد و در رابطه با اهمیت توجه به مسجد و لزوم رسیدگی به امور مسجد در آن به صورت کلی بحث شده است.

وی افزود: در این رابطه با هماهنگی های انجام شده اجتماع عظیمی با عنوان روز جهانی مسجد و با حضور امامان جماعت و جمعه استان، اعضا هیئت امنای مساجد و اماکن مقدسه، خادمان، فرماندهان پایگاه های بسیج، مسئولان کانون های فرهنگی و مسئولان هیئات حسینی در روز چهارشنبه 29 مرداد، ساعت 17 عصردر مسجد جامع همدان برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام محمدی پیام به تشریح اهداف برگزاری مراسم بزرگداشت روزجهانی مسجد پرداخت و اظهار کرد: این روز که مصادف با سالروز تخریب مسجد الاقصی و عید غدیر است دارای چنیدن ابعاد مهم است که امیدواریم با همکاری و همراهی این عزیزان به آن دست پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: در این گردهمایی یکی از اولویت های اصلی ما ایجاد هماهنگی بین ارکان مساجد و رفع اختلافات احتمالی در بین اعضا است.

مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد همدان با تاکید بر اینکه باید جایگاه مسجد در اسلام را در جامعه و خصوصا برای اعضا هیئت امنا مساجد شرح دهیم، ابراز داشت: ابلاغ  قوانین و آیین نامه های لازم و کسب اطلاعات موجود و ثبت آن ها از دیگر برنامه های این مراسم است.

وی، مسجد را منشا و نیروی محرکه پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: تکریم و تعظیم مسجد به عنوان خانه خدا نباید به فراموشی سپرده شود و این از الزامات امروز جامعه است.

حجت الاسلام محمدی پیام، آشنایی اعضا مساجد سطح استان و استفاده از تجربیات یکدیگر را یکی دیگر از اهداف این همایش اعلام کرد و یادآور شد: امیدواریم به زودی بزرگترین همایش و گردهمایی همچون مراسم حج را در زمینه اهل مسجد در مسجد الاقصی برگزار کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha