جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین شعبانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: در مقابل شبهات و نقشه های دشمنان باید به سمت مطالعه بیشتر و علم آموزی حرکت کنیم که در این راه قرآن مهم ترین منبع دینی و چراغ راه ما می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در جمع فعالان فرهنگی استان همدان ضمن تبریک به مناسبت دهه امامت و ولایت و عید غدیر خاطر نشان کرد: عید غدیر بزرگترین عید شیعیان و عید الله الاکبر است و باید آن را باطن و اصل اسلام نامید.

وی، توجه به غدیر را وظیفه مومنان عنوان کرد و بیان داشت: در مقابل شبهات و نقشه های دشمنان باید به سمت مطالعه بیشتر و علم آموزی حرکت کنیم که در این راه قرآن مهم ترین منبع دینی و چراغ راه ما می باشد.

امام جمعه همدان افزود: در زمینه عید غدیر تعداد 30 آیه از آیات قرآن وجود دارد که موضوع آن فضیلت های امام علی (ع) است که همه آنها در زیارت غدیریه موجود و نقل شده است.

وی با قرائت آیه 153 سوره مبارکه انعام خاطر نشان کرد: تاکید این آیه لزوم حرکت در مسیر مستقیم است و در همین باب نیز امام هادی (ع) قسم یاد کرده اند که منظور این آیه از صراط مستقیم حضرت امیرالمومنین علی (ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: به جز این آیه، آیات دیگری نیز در قرآن وجود دارد که به بحث صراط مستقیم اشاره دارند و بنا بر روایات متعددی که در کتب دینی نقل شده است منظور از صراط مستقیم وجود حضرت علی(ع) است.

وی به تشریح روایتی از پیامبر اکرم (ص) درخصوص امام علی (ع) پرداخت و گفت: در یکی از روایات پیامبر، ایشان خطاب به حضرت امیرالمومنین (ع) می فرماید: "علی جان اگر من نمی ترسیدم که مردم تو را همانند عیسی(ع) به عنوان خدا بدانند، فضائلی را در مورد تو مطرح می کردم تا مردم خاک پای تو را توتیا خود کنند".

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی زیارت غدیریه را دارای مطالب زیبایی در وصف حضرت علی (ع) دانست و گفت: دیدن فرازهای این دعا که می گوید "علی جان زمانی تو ایمان آوردی که دیگران مشرک بودند، تصدیق حق توسط تو زمانی بود که دیگران آن را تکذیب می کردند و تو زمانی جهاد کردی که دیگران از ترس خود را پنهان کرده بودند"، نشان از عظمت و بزرگی جایگاه حضرت علی(ع) است.

وی در پایان این دیدار برگزاری هر چه با شکوه تر جشن های غدیری را خواستار شد و یادآور شد: در یکی از روایات برادران اهل سنت که پسر خلیفه دوم راوی آن می باشد نقل شده است که "زمان برگشت پیامبراسلام (ص) از معراج هنگامی که از ایشان در مورد معراج سوال شد و از ایشان پرسیده شد که خداوند با تو چگونه سخن گفت؟ حضرت محمد (ص) فرمودند: "خداوند با زبان علی(ع) با من سخن گفت. "

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha