جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
اسقف کاتولیک ایرلندی، از تفرقه اندازی میان مسلمانان و مسیحیان انتقاد کرد

حوزه/ اسقف فونسی کولینان از کلیسای کاتولیک واترفورد و لیسمور در ایرلند، از اقدامات و اعمال برخی «گروه های کوچک سیاسی» برای ایجاد اختلاف میان مسلمانان و مسیحیان انتقاد نمود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از ایندیپندنت، اسقف کلیسای کاتولیک رومی واترفورد و لیسمور در جمهوری ایرلند، عملکرد «گروه های کوچک سیاسی» را که سعی دارند میان مسلمانان و مسیحیان اختلاف ایجاد کرده ، ترس و شک در میان مردم بیاندازند، محکوم کرد.

اسقف فونسی کولینان  روز گذشته در مصاحبه با یک خبرگزاری محلی گفت، از اینکه آخر هفته گذشته  عده ای در یک راهپیمایی خیابانی در شهر دوبلین، پایتخت جمهوری ایرلند شرکت کرده و شعارهای نژادپرستانه و حزب نازی را سر داده اند شوکه شده است.

وی افزود: این یک اقدام توهین آمیز ، منفی گرایانه و یک قدم عقب مانده است. این چیزی نیست که مردم با اخلاق و ارزش های شایسته می خواهند

وی در پاسخ به تلاش های برخی فعالان ضدمهاجرت و پناهندگان که از نمادهای حضرت مسیح (ع) مانند صلیب برای ترویج پیام هایشان سوءاستفاده می کنند نیز گفت: این شیوه مسیح نیست. حضرت مسیح (ع) مرد صلح و آشتی بود.

وی افزود: روابط و دوستی میان مردم می تواند ترس ها و موانع را بشکند. ما می توانیم ببینیم که متاسفانه برخی گروه های کوچک سیاسی در سرتاسر دنیا هستند که سعی دارند با ترس و ایجاد ظن و شک در جامعه، بین مردم تفرقه و اختلاف بیاندازند که این خوب نیست.

اسقف کلیسای کاتولیک در ادامه خاطرنشان کرد: زمانی که هیچ تعامل و گفتمانی نباشد، ترس و تردید به تدریج رشد کرده و در همان زمان است که تروریست ها و افراط گرایان و یک اقلیت بسیار کوچک که صلح را نمی خواهند، ترس در دل مردم انداختن را آغاز می کنند. به همین سبب نیز گفتمان حیاتی است.

دکتر کولینان ضمن قدردانی و سپاس از مسلمانانی که با صلح در منطقه در حال زندگی هستند گفت: ما کم کم آن ها را می شناسیم و آن ها نیز ما را می شناسند. ما یک انسانیت مشترک با هم داریم و می بینیم که همگی در طی زندگی در تلاش هستیم و به کمک یکدیگر نیز نیازمندیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha