پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ مراسم جشن غدیر در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها)

حوزه/ محقق و پژوهشگر حوزوی گفت: عید غدیر بهترین فرصت است تا محبت امیرالمؤمنین علیه‌السلام را در دل فرزندان خود ریشه‌دار کنیم.

حجت‌الاسلام ابوالقاسم حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه اظهار داشت: عید غدیر بهترین فرصت است تا محبت امیرالمؤمنین علیه‌السلام را در دل فرزندان خود ریشه‌دار کنیم.

وی افزود:چگونه است که فرزندان ما از کودکی خاطره خوب و به‌یادماندنی از عید نوروز دارند و برای رسیدن آن لحظه‌شماری می‌کنند، چراکه لباس نو، میهمانی وعیدی گرفتن و ... همه سبب می‌شود تا شیرینی عید نوروز تا آخر عمر در قلب کودکانمان ریشه دوانده و هیچ‌گاه فراموش نشود.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: یا ابن شبیب إنْ سرّک أن تکون معنا فی الدرجات العلی من الجنان ، فاحزن لحزننا ، وافرح لفرحنا (عیون اخبار الرضا، ج1،ص299)شاید یکی از دلایل فرمایش امام رضا علیه‌السلام به ریان بن شبیب همین امر باشد که‌ای پسر شبیب اگر دوست داری در بالاترین طبقه بهشت با ما محشور شوی، باغم و حزن ما محزون و با شادی ما شادباش.


حجت الاسلام حسنی عنوان کرد:این روایت نشان می‌دهد که ائمه اطهار(ع) فقط تأکید بر گریه بر خود نکرده‌اند بلکه غم و شادی را به یک اندازه می‌دانند و همه این‌ها را بهانه‌ای برای نزدیکی رابطه ما با خودشان می‌دانند.

وی ادامه داد: اعیادی نظیر عید بزرگ غدیر، بهترین فرصت است تا ما خاطرات به‌یادماندنی از این عید بزرگ در دل فرزندانمان نهادینه کنیم و این کار با عیدی دادن و لباس نو و راحتی و تسهیلات بیشتر از روزهای عادی برای کودکان محقق می‌شود.

استاد حوزه علمیه بیان کرد:عید غدیر به قول رسول اکرم صلی‌الله علیه واله عید الله الا کبر یعنی بزرگ‌ترین روز و عید از طرف خداوند متعال است و این نشان از اهمیت این روز و صاحب آن یعنی امیرمومنان علی علیه‌السلام است.

حجت الاسلام حسنی بیان کرد:حتی اگر نظر شیعیان در مورد معنای ولایت، خلافت و امامت امیرمومنان(ع) کنار بگذاریم و نظر اهل سنت در معنای ولایت به معنای دوست داشتن حضرت بگیریم بازهم اهمیت محبت و دوست داشتن مولا امیرمومنان(ع) و این روز بیشتر مشخص می‌شود چراکه بعد از ماجرای بالا بردن دست علی علیه‌السلام، آیه الیوم اکملت لکم دینکم  نازل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha