سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران مساجد را بهترین ظرفیت دینی برای جذب نسل جوان دانست و تصریح کرد: باید جاذبه های مساجد را به گونه تقویت کرد تا نسل جوان بیشتر به سمت این پایگاه های مهم دینی گرایش پیدا کند.

حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران به جایگاه مهم مسجد در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: مساجد بهترین و مهم ترین پایگاه برای نشر و گسترش دین و معارف الهی در جامعه به شمار می روند.

وی با بیان این که پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین(ع) از ظرفیت مساجد برای رساندن پیام الهی به مردم استفاده می کردند، افزود: نبی مکرم اسلام(ص) همچنین از فضای مساجد در جهت رفع مشکلات و رسیدگی به امور مسلمین استفاده می کردند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که مساجد بهترین پایگاه برای نزدیک شدن به معبود خود است، خاطرنشان کرد: این فضای معنوی ظرفیت ارزشمندی جهت دل بریدن انسان از مادیات و رجوع به معبود خویش است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که مساجد از ظرفیت و کارکردهای متعددی در جامعه اسلامی برخوردارند، تصریح کرد: باید در کنار مسائل عبادی، کارکردهای فرهنگی، علمی و سیاسی مساجد نیز بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران، مساجد را بهترین ظرفیت دینی برای جذب نسل جوان دانست و خاطرنشان کرد: باید جاذبه های مساجد را به گونه تقویت کرد تا نسل جوان بیشتر به سمت این پایگاه های مهم دینی گرایش پیدا کند.

حجت الاسلا صادقی بر ضرورت حضور روحانیت در مساجد تأکید کرد و گفت: روحانیت باید محور همه فعالیت های فرهنگی و دینی مساجد باشد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که عدم حضور روحانیت در مساجد زمینه کمرنگ شدن فعالیت های دینی و فرهنگی را فراهم خواهد کرد، بیان داشت: تقویت حضور روحانیت در سطح مساجد، سبب تقویت کارکردهای فرهنگی و دینی این پایگاه های مهم دینی خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به تلاش دشمنان در جهت کمرنگ کردن حضور نسل جوان در سطح مساجد، تصریح کرد: این وظیفه متولیان فرهنگی و دینی است تا با تقویت برنامه های فرهنگی و دینی در سطح مساجد، زمینه حضور بیشتر نسل جوان را فراهم کنند.

حجت الاسلام صادقی بر ضرورت جذاب سازی برنامه های فرهنگی و دینی در سطح مساجد تأکید کرد و گفت: باید در کنار سپردن امور به نسل جوان، برنامه های جذاب فرهنگی و دینی را نیز در این پایگاه های دینی تقویت کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha