جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تیران وکرون

استاد حوزه گفت: امامت و ولایت یک‌راه برای رسیدن به خدا در کنار راه‌های دیگر نیست، بلکه تنها راه رشد و قرب به خدا راه ولایت و امامت است، بقیه راه‌های دیگر غیر از ولایت و امامت راه نیست، چاه است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی، در جمع طلاب و روحانیون شهرستان تیران و کرون اظهار کرد: احیای و ایجاد هیاهوی مثبت برای روز عید غدیر به هر نحو مکن اعم از اطعام، برگزاری جسن، لباس نو پوشیدن و تبریک گفتن، برپایی محافل وعظ اهل بیت و ... سیره و سفارش اهل بیت و رسالتی بردوش ما است.

وی با بیان خاطره ای از علامه امینی صاحب الغدیر عنوان کرد: علامه امینی در جواب چرایی عزاداری برای امام حسین(ع) بعد از ۱۴۰۰ سال گفت که ما در هیاهوی غدیر کوتاهی کردیم و غدیر تحریف شد ولی برای عزای امام حسین هیاهو می کنیم که مبادا عاشورا را تحریف کنند.

استاد حوزه ادامه داد: تا زمانی که عید غدیر عید اصلی ما شیعیان بشود فاصله زیادی داریم ولی گام های خوبی برداشته شده است.

وی افزود:امامت و ولایت یک‌راه برای رسیدن به خدا در کنار راه‌های دیگر نیست، بلکه تنها راه رشد و قرب به خدا راه ولایت و امامت است، بقیه راه‌های دیگر غیر از ولایت و امامت راه نیست چاه است.

حجت‌الاسلام عالی تصریح کرد: امام کسی است که سه خصوصیت دارد که احدی آن  ، بنابراین این سه خصوصیت باعث می شود که امام صاحب اختیار افراد شود، نخست اینکه امام کسی است که خطایی در علم امام نیست.

 وی اذعان کرد: سر سوزنی از علوم معصومین از اهل بیت به افرادی رسیده است، این افراد غوغا کرده اند.

استاد حوزه خاطرنشان کرد: دومین خصوصیت معصوم عمل بی خطا است که ناشی از عصمت امام بوده، است، سومین خصوصیت معصوم این است که نسبت به همه  محبت سنگین دارد.

وی افزود: در روایت آمده است که معصومین دلسوز تر از ما نسبت به خود ما هستند، معصوم کسی هست که هم آگاه تر از ما به خودما و با محبت تر از ما به خود ما است، از این جهت پیامبراکرم(ص) در روز غدیر فرمودند من نسبت به شما صاحب اختیار تر هستم.

حجت‌الاسلام عالی اذعان کرد: امام انسان برتر است و تا خود را به دست امام نسپاریم، ما رشد و تعالی نخواهیم داشت.

       

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha