سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
ولادت امام کاظم

حوزه/ یک کارشناس مذهبی حوزه علمیه قم گفت:امام موسی ابن جعفر(ع) هر سالی از عمر شریفشان را که در زندان بودند، در واقع زمینه ساز ظهور برای مردمی بودند که باید خودرا برای غیبت امام زمان(عج) آماده می کردند.

حجت الاسلام بهروز رضایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، ضمن  تبریک ولادت با سعادت امام کاظم(ع)، با بیان اینکه متاسفانه در بین عامه مردم یک مطلب اشتباه جا افتاده که امام کاظم(ع) را امام زندانی و امام سجاد(ع) را امام بیمار می دانند، افزود: این اشتباه است که فکر کنیم این ائمه تمام عمر خود را در بستر بیماری و یا زندان به سر بردند.

وی ادامه داد: امام سجاد(ع) برای لحظاتی و آن هم به امر الهی و برای استمرار ولایت و امامت دچار بیماری شدند، اما برخی در جامعه طوری مطرح کردند موضوع را که انگار امام کل عمرشان را در بستر بیماری بودند و به امام چهارم لقب بیمار را دادند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه روحانیون و سخنران ها باید در این زمینه روشنگری کنند، گفت:القابی مانند امام زندانی و امام غریب که برخی ها برای امام کاظم(ع) به کار می برند اینها در شأن ائمه اطهار(ع) نیست، امامی که فرهنگ ساز و مروج دین اسلام در یک جامعه است را لقب اما بیمار و یا امام زندانی می دهند؛ در حالی که امام موسی ابن جعفر(ع) هر سالی از عمر شریفشان را که در زندان بودند، در واقع این زمینه ساز ظهور برای مردمی بودند که باید خود برای غیبت امام زمان(عج) آماده می کردند.

 حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه امام کاظم(ع) بیش از هفت سال در زندان بودند و از دسترس مردم خارج شدند، گفت: در این دوران در واقع مردم کم کم برای دوران غیبت آماده می‌شوند و این جریان در ائمه بعدی هم ادامه دارد تا دوران امام عسکری که تقریبا بیشتر عمرشان را در محاصره بودند و مردم دسترسی آنها به امام قطع شود تا برای دوران غیبت آماده شوند و بدانند در عصر غیبت، امام حاضر است و اما در دسترس مردم نیست.

وی با بیان اینکه امام کاظم(ع) از سوی دیگر پیگیر دانشگاه امام صادق(ع) هم بودند و راه ایشان را در علم آموزی و توجه به علوم ادامه دادند، افزود: حلم و بردباری  صفت دیگر امام هفتم شیعیان است، به طوری که حضرت حتی برای دشمنان خود هم هدیه می فرستادند و به آنها محبت می کردند.

این کارشناس مذهبی در پایان با بیان اینکه بهترین درسی که امروز تمام مومنین و مسلمانان از امام کاظم(ع) می گیرند، همان «کظم غیظ» و هدیه دادن است، افزود: مردم تلاش کنند به خاطر امام کاظم(ع) یک جا هم که شده در موقعیت عصبانیت کظم غیظ کنند.

انتهای پیام/ ش 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha