جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اربعین

حوزه/ مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: سال گذشته در ایام اربعین ۲۱ هزار زائر از خراسان‌جنوبی در مراسم پیاده‌روی اربعین شرکت کردند که امسال با توجه به حذف روادید و هزینه ویزای اربعین پیش‌بینی می‌شود نسبت به سال گذشته اعزام چند برابری را شاهد باشیم.

ابوالفضل نوفرستی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، از آغاز ثبت نام زائران اربعین حسینی در سامانه سماح از اول شهریور خبرداد و گفت: زائران عتبات عالیات می‌توانند برای ثبت نام به صورت اینترنتی در سامانه سماح و یا به صورت حضوری در دفاتر حج و زیارت استان اقدام کنند.

وی ادامه داد:علاقه‌مندان به حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه سماح از خدمات بیمه و پزشکی استفاده و از بهترین و امن‌ترین مسیر به عتبات عالیات مشرف شوند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خروج زائران از کشور بستگی به ثبت‌نام آن‌ها در سامانه سماح دارد، تصریح کرد: افرادی که می‌خواهند برای ایام اربعین به کربلا مشرف شوند باید مطابق با موازین کشورمان مراحل قانونی را طی کنند.

نوفرستی با بیان اینکه ثبت‌نام برای حضور در راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی از یکم شهریورماه آغاز شده است، خاطرنشان کرد: زائران می‌توانند به صورت اینترنتی با مراجعه به سایت samah.haj.ir و یا مراجعه حضوری به دفاتر حج و زیارت برای شرکت در راهپیمایی اربعین ثبت‌نام کنند.

وی از حذف هزینه ویزای اربعین طبق قرارداد دو کشور ایران و عراق خبر داد و افزود: از ۱۰ محرم برابر با ۱۹ شهریور تا ۳۰ صفر برابر با هفتم آبان امسال با توجه به توافقات رسمی انجام شده بین ایران و عراق روادید زائران حذف شده است.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی عنوان کرد: زائران باید بدانند که برای سفر به عتبات نیازمند گذرنامه‌ای هستند که حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد بنابراین درصورت نداشتن گذرنامه بهتر است هرچه زودتر برای دریافت گذرنامه خود اقدام کنند.

نوفرستی به آمار زائرین اربعین سال گذشته استان اشاره کرد و گفت: سال گذشته در ایام اربعین ۲۱ هزار زائر از خراسان‌جنوبی در مراسم پیاده‌روی اربعین شرکت کردند که امسال با توجه به حذف روادید و هزینه ویزای اربعین پیش‌بینی می‌شود نسبت به سال گذشته اعزام چند برابری را شاهد باشیم.

انتهای پیام/ ن 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha