پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی ‌صادقی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که حوزه های علمیه نباید بگذارند تلقی مردم از دین داری عوض شود، گفت: شما طلاب و اساتید حوزه انقلابی خراسان از شخصیت هایی هستید که پیشتاز تفکر توحیدی می باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در اجلاسیه سراسری اساتید اعزامی حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد با بیان این که معتقدم امروز روحانیت شیعه و انقلاب اسلامی دوران سرنوشت سازی را دارد، گفت: حوزه های علمیه اگر خودشان را پیدا نکنند و به تعبیر مقام معظم رهبری متحول نشوند، محکوم به زوال و یا مردن هستند که اگر حوزه امروز در شرایط تقابل صریح جبهه کفر با جبهه انقلاب ندانند که باید چه کنند، در اینصورت قطعا و حتما از صفحه تاثیرگذاری به وجهی حذف می شوند.

دشمنان بنا دارند حوزه های علمیه از صحنه تاثیرگذاری حذف شوند

وی با بیان این که دشمنان بنا دارند حوزه های علمیه از صفحه تاثیرگذاری حذف شوند، تصریح کرد: آمریکایی ها 60 موسسه را مسئول کردند تا موضوع انقلاب اسلامی و راه مقابله با آن را مطالعه کنند و خروجی های آن نیز قابل توجه است که یکی از این موسسات، موسسه ای است که راهکارهایی برای مقابله با انقلاب اسلامی ارائه می دهد و همین موسسه در یادداشتی می نویسد اشتباه کردیم که در تاثیرگذاری بر انقلاب اسلامی متمرکز بر دانشگاه ها شدیم در حالی که بخش عظیمی از نیروی نظام جمهوری اسلامی در حوزه های علمیه تربیت می شوند و ما باید به فکر اثرگذاری و اصلاح حوزه های علمیه باشیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که از سال 2005 رده های نفوذ فکری در حوزه های علمیه را به وسیله استکبار دیدیم که دو شاخه متضاد را در این نهاد انقلابی درست کرده اند، خاطر نشان کرد: آنان در این مسیر، دو جریان متضاد ضدهم یعنی متحجران و سکولارها که هر دو کوبنده انقلاب اسلامی هستند را به راه انداخته اند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی ادامه داد: یک گروه متحجرین هستند که تلقی آنان از دین داری احکام فردی عبادی است و در قم جریان شیرازی پرچمدار این حرکت است که یکی از بزرگان شیرازی ها در آستانه محرم علیه شهید مطهری سخن گفت و در پایان بر این تاکید کرد که خدا شهید مطهری را لعنت کند که ضمن تحریف عاشورا، حماسه حسینی نوشت.

وی با بیان این که در زمان علی بن ابی طالب(ع) نیز عده ای تلقیشان از دین داری غلط بود و باید در حوزه های علمیه نسبت به این موضوع حساس باشید، بیان کرد: الان گاهی می گویند فلان شخص خیلی هیئتی خوبی است، چون در طول ده شب از مسائل سیاسی سخن نگفت و صرفا به مسائل دینی پرداخت، در صورتی که تقرب به امام حسین(ع) را همه ما با 30 بار تبری می خوانیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که در جامعه دین دار ما فکری هست که دین داری منهای انقلاب را ترویج کنند، عنوان کرد: اولین گروهی که برابر امام راحل(ره) ایستادند همین افراد متحجر و کسانی بودند که تلقیشان از دین داری غلط بود و در حوزه علمیه قم ضمن تدریس فلسفه، سخن سیاسی می زنند و مرجعیت را آلوده کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان این که گروه دوم در حوزه ضد این ها یعنی سکولارها هستند که روشنفکرند و دین را متناسب با روز، اما با نگاه و دید مارتین لوتری معنا می کنند، بیان کرد: من معتقدم همه ما طلاب باید تاریخ مارتین لوتر را بخوانیم چراکه او دید بعد از رنسانس مردم دین را در تضاد با علم می بینند و علم واقعیت هایی را به آنان نشان می دهد که دین تحمل نمی کند و ادعا کرد به تدریج دین در سرازیری سقوط است که علم جای آن را می گیرد.

وی با بیان این که جامعه غرب در حالی که به سمت ماتریالیستی حرکت می کرد، مارتین لوتر گفت باید دین را با اصلاح آن نجات داد، خاطر نشان کرد: حوزه فعالیت علم با دین دو حوزه متفاوت در کنار یکدیگر هستند و دین کاری به دنیای شما ندارد که این شخص سکولاریزم را بنیان گذاشت و لذا مسیحیت مدیون مارتین لوتر است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که مسیحیت می گوید اگر انسان گناهی کرد باید در کلیسا پیش کشیش آنجا آمده و بگوید چه کرده است و گناهش را اعتراف کند، افزود: هیچ کس نمی خواهد اسرارش را دیگری بفهمد و از این اعتراف نیز کشیش ها سوء استفاده می کردند و مارتین لوتر در این زمینه اصل خودکشیشی را مطرح کرد که اینطور نیست انسان پیش کشیش اعتراف کند بلکه آن گناهی را که کرده است، خودش باید تنها به خدا بگوید.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان این که همین اصل خودکشیشی را امروز به عنوان مبنای لیبرالیسم می دانند، گفت: مارتین لوتر چنین گفت که روحانی به معنای مربی و مبلغ دین می باشد اما آمرزش گناهان با خداوند است و روحانی حق خدایی ندارد که همین جریان را امروز برخی برای اسلام می گویند و امروز برخی می خواهند نسخه غربی را برای اسلام بنویسند درحالی که توجه ندارند اسلام مسیحیت نیست و موضع ضد علم نداشته و فردیت را فدای اجتماع نکرده است.

وی با بیان این که الان در قم کسانی را داریم که کاملا با موضع روشنفکری با جامعه رفتار می کنند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این زمینه بیان می کنند که متحجران می خواهند انقلاب نابود شود و کاری که مدرسین و اساتید حوزه باید بدان توجه داشته باشند ویروس هایی است که وارد حوزه می شود و در این زمینه بدترین بیماری، بیماری بی درد است که انسان انگیزه درمان نیابد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که فتنه به تعبیر زیبای امیر مومنان(ع) از قتل شدیدتر و بدتر است، ابراز کرد: دشمنان فضا را تاریک کرده و مسکن می دهند تا بیماری باشد اما دردی احساس نشود؛ همانطور که مشرکین نیز به مدت ده سال هرچه کردند اسلام نشکست و سرانجام به این رسیدند که اسلام را با مسلمانان سر ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی ادامه داد: از همان روز اول حمله به خانه علی بن ابی طالب(ع) را صحابه طراحی کردند، همین ها در عاشورا نماز صبح خواندند و با شعار یا خیر الله حمله کردند و حسین بن علی را کشتند و ظهر نیز نماز را به جماعت خواندند که این حرکت را با نفوذ فکری و تغییر تعریض دین داری دنبال کردند چراکه مردم تلقی شان از دین داری عوض شده بود.

اساتید حوزه انقلابی خراسان پیشتاز تفکر توحیدی هستند

وی با بیان این که حوزه های علمیه نباید بگذارند تلقی مردم از دین داری عوض شود، بیان کرد: قرآن اساس دین داری را تحقق حاکمیت خدا می داند و شما طلاب و اساتید حوزه انقلابی خراسان از شخصیت هایی هستید که پیشتاز تفکر توحید بوده و بنا به تعبیر مقام معظم رهبری باید بدانید توحید اندیشه صرف نیست بلکه اساس توحید دکترین جامعه ساز است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: اگر ولایت محور و اساس و مهمترین عامل بقای دین است، در اینصورت باور بر این دارید که حوزه برای تحقق نظام ولایی قیام کرد اما امروز باید دید برای بقا و ماندگاری آن باید چه کرد.

حجت الاسلام والمسلین حاجی صادقی با بیان این که مجموعه 9 جلدی دائره المعارف فتنه 88 به صورت سند ارائه شده است، تصریح کرد: با رصد اسناد فتنه درک می کنید چه معجزه بزرگی صورت گرفته است؛ تاکنون رهبری از بسیاری ظلم ها گذشت کرده اند، اما از فتنه گران 88 نگذشته است و در این فتنه حرف دشمن این بود که عامل بقای انقلاب، رهبری مسلط و امت همراه است.

وی با بیان این که رهبری مسلط و امت جدای از هم هیچ کاری از دستشان برنمی آید و وقتی کاری از دستشان برمی آید که به هم وصل شوند و آنچه که اسلام می خواهد ولایت محوری است، عنوان کرد: برخی از صحابه اهل البیت ولایت محور نبودند و بدانید که دشمن در فتنه 88 بر این تاکید کرد که امت بی ولایت خطر ندارد اما مقام معظم رهبری فرمودند امت بی ولایت حیات ندارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که حرف آنان این است که امام بی امت اقتدار ندارد، خاطر نشان کرد: به اعتقاد ما، امت متصل به ولایت هرگز شکست ندارد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب ده سال طراحی برنامه فتنه طول کشیده بود که در نهایت حلقه وسط را که زدند هم انقلاب نشکست و حتی با جریان این فتنه دیدید امت مستقیما به ولایت وصل شد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان این که در جریان فتنه خداوند متعال کمک کرد، اما مقام معظم رهبری حوزه های علمیه را مادر نظام عنوان کرده اند و باید دید که این مادری چه اقتضائاتی دارد، افزود: امروز از روحانیون و اساتید جوان حوزه انقلابی انتظار می رود گرفتار بی دردی نشوند و نفوذ و خطر را ببینند که امروز رسالت شما اساتید انقلابی حوزه خراسان نیز آن است که نگذارید جوانان حوزوی گرفتار بی دردی شوند که این اصل برپایه همان بصیرت مورد تاکید مقام معظم رهبری است. 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: همه سخن بنده آن است که بدانید قرآن سرچشمه بصیرت بوده و برای همه نیازهای جامعه باید از این کتاب نسخه درآورید و همگام با آن همه سوال ها را به قرآن عرضه بدارید.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha