جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان این که استوانه این بیانیه خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است، گفت: خودسازی اگر درست شد، آن هنگام می توان تمدن سازی کرد و تمدن بر اساس انسان های خودساخته و جامعه آماده شکل می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در دومین روز اجلاسیه اساتید اعزامی حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب پرداخت و گفت: ان شاء الله بیان ما سرمنشا نگاه دیگری به بیانیه باشد تا برای طلاب تبیین شود که بدانند این بیانیه گنجی است که باید آشکار شود.

وی با بیان این که مقام حکمت با علم تفاوت دارد و به کسی حکیم گفته می شود که دانش او استوار و پخته بوده و مبتنی بر تجربه باشد، تصریح کرد: قرآن نیز علم را با حکمت جداسازی کرده و فرموده اگر کسی به حکمت دست یافت خیر کثیر پیدا می کند و حکیم کسی است که منشا خیرات و برکات و به تعبیری آبشار می شود که هرچه آموخته می خواهد در اختیار دیگران بگذارد.

استوانه بیانیه گام دوم انقلاب مبتنی بر خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان این که مقام معظم رهبری برای بیانیه گام دوم انقلاب تلاش زیادی کرده اند، تصریح کرد: وقتی انسان این بیانیه را نگاه می کند می بیند حتی یک کلمه اضافه و یا تکرار ندارد و همه مسائل آن بر اساس مهندسی دقیق فکری چیده شده که رهبر معظم انقلاب در این بیانیه مهندسی افکار خود را به نمایش گذاشتند و ابعاد انقلاب را تبیین کردند.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که استوانه این بیانیه خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است، بیان کرد: خودسازی اگر درست شد، آن هنگام می توان تمدن سازی کرد و تمدن بر اساس انسان های خودساخته و جامعه آماده شکل می گیرد.

اساتید انقلابی شاگرد پروری و کادرسازی داشته باشند

وی ضمن اشاره به ضرورت اهمیت خودسازی و انسان سازی، ابراز کرد: همه هم و غم اساتید باید این باشد که شاگرد پروری و کادر سازی داشته باشند و امام راحل(ره) در آن زمان به طلاب می گویند آدم شوید که دنیا از آدم می ترسد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان این که خود امام راحل(ره) در درس های اخلاق و حوزوی کادرسازی کرد و شاگردان خوبی پرورش داد که وقتی انقلاب آغاز شد به کمک امام آمده و هر یک در صدر امور قرار گرفتند، عنوان کرد: خود امام راحل(ره) از نظر آموزشی و سیره رفتاری خودسازی را با زمان و عمل دنبال کرد و در این مسیر صالح و مصلح شد.

شرط کادرسازی در جامعه دینی رفع منیت، در راه رسیدن به عبودیت است

آیت الله یعقوبی با بیان این که یکی از هنرهای امام راحل(ره) این بود که از خود عبور کرد چون اگر انسان از خود عبور نکند و منیت داشته باشد نمی تواند کادرسازی کند، خاطر نشان کرد: این منیت ها برای انسان بسیار خطرناک است و بنابراین خودسازی رفع منیت در راه رسیدن به عبودیت است که انبیای الهی آمدند تا ضمن کنار گذاشتن منیت، عبودیت را عینیت ببخشند.

وی با بیان این که عصاره دعوت انبیا به تحقق عبودیت در جامعه انسانی و رفع طاغوت ها باز می گردد، افزود: این طاغوت ها گاهی طاغوت اجتماعی و اقتصادی هستند که انبیا آمدند تا ضمن نابودی این طاغوت ها، عبودیت را در نهاد بشر نهادینه کنند و بنابراین خودسازی در این مسیر گام اول است که اگر این گام درست چیده شد، ساختمان وجودی انسان به مراتب دیدنی تر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان این که در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری بر خودسازی و پس از آن جامعه پردازی تاکید دارند، گفت: امام راحل(ره) واژه سیاست را آنچنان زیبا معنا کرد که جزء متن انقلاب ما شد و عصاره آموزه های دینی به تربیت و سیاست باز می گردد همانطور که امام صادق(ع) می فرمایند خداوند پیامبر را برانگیخت و او را مودب به آداب الهی کرد و ضمن آنکه ادب پیامبر به کمال و اوج رسید فرمود پیامبر تو در قله بلند اخلاق برجسته قرار گرفته ای که پس از این رسالت، خداوند متعال فرمود بنابراین من امور بندگان را به تو سپردم تا بندگان را سیاست و ساماندهی کنی.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که یکی از شرائط مرجعیت جامعه دینی سیاست دانستن آنهاست، تصریح کرد: جامعه سازی و جامعه پردازی مبتنی برخودسازی همچون جامعه دوران امام راحل(ره) نیاز است که می بینید وی با نفس پاک خود تحول الهی ایجاد کرد.

انقلاب اسلامی محصول همت عالی و متعالی ملت ایران است

وی با بیان این که بیانیه گام دوم انقلاب، مروری بر انقلاب اسلامی در طول چهل سال است که در سه میدان مقام معظم رهبری به همه ما رهنمود می دهند، تصریح کرد: بخشی از بیانیه همت ها، بخشی برکت ها و دستاوردهای انقلاب و بخش دیگر نیز غفلت هاست و بر اساس آنچه رهبر انقلاب در گام نخست این بیانیه ارائه داده اند، انقلاب اسلامی محصول همت عالی و متعالی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان این که ولایت فقیه زیر بنای حکومت اسلامی شد و امام راحل(ره) در طول دوران خود، یک دوران خودسازی در مکه و یک دوران جامعه پردازی در مدینه داشت، گفت: سیره پیامبر و آیات و روایات ما بیان می کنند که بدون فرد سازی جامعه پردازی امکان ندارد همانطور که امام راحل(ره) در نجف فردسازی کرد و در ایران اسلامی با جامعه پردازی جمهوری اسلامی تشکیل و بر این اساس، اسلام ناب محمدی را به دنیا عرضه و ارائه داد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که ملت ما در جریان انقلاب به میدان آمدند و ضمن ایستادگی برابر انواع تحریم ها به خودکفایی رسیدند، افزود: این جامعه با خودسازی و جامعه پردازی عجین شده است و انقلاب اسلامی نیز در راستای همین امر، معارف قرآن را در حاکمیت پیاده و آن را به جامعه عرضه کرد و امام راحل(ره) بود که با تدبیر خود، حکومت اسلامی را به جامعه ارائه داد.

بیانیه گام دوم انقلاب همت بلند ملت ایران را به نمایش گذاشته است

وی با بیان این که ارزش ملت ما با همت های آنان پیدا شد، عنوان کرد: اسلام می فرماید خداوند متعال کارهای برتر را دوست دارد و از امت می خواهد تا همت های خود را در هر زمینه ای بلند کنند چراکه همت بلند قیمتی و ارزشمند است همچنان که در روایت نیز آمده شخصیت انسان به همت اوست و همت هرکس شخصیت او را می سازد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان این که همت بلند آزادگان و مردم صبور ملت ما اثری گذاشت که می بینید چهل سال است این بلند همتان در برابر همه دنیا ایستادگی کرده و پیش می روند، بیان کرد: این انقلاب با ناخدای برجسته هم اکنون به عظمت خود ادامه می دهد و این همت در همه ابعاد علمی، رزمی و سازندگی و مسابقه در خدمت رسانی نمایش و جلوه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که از سوی دیگر دستاورد های برجسته این انقلاب باید برای ملت و نسل جوان ارائه شود، خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری برکت های انقلاب را در این بیانیه همچون امنیت و ارتقای سیاسی مردم ارائه داده اند.

مشارکت پرشور ملت ایران در فعالیت های خیر و نیکی ها به برکت انقلاب

امام جمعه خراسان شمالی با بیان این که مقام معظم رهبری(حفظه اله تعالی) در این بیانیه براین تاکید کردند که امت ما در زمینه کارهای خیر از یکدیگر سبقت و پیشی گرفته اند، عنوان کرد: جریان سیل و زلزله و گسیل انسان های جهادگر به این سمت و سو از برکات انقلاب است که همه امت ایران در کارهای خیر و مشارکت در خوبی ها از یکدیگر پیشی می گیرند.

وی با بیان این که بخش دیگر بیانیه غفلت هاست، ابراز کرد: مقام معظم رهبری در عین آنی که به همت ها و برکت ها اشاره کرده اند، نسبت به غفلت ها نیز هشدار و انذار داده اند که به جای غفلت ها، باید تحرک بیش تری در جامعه با تکیه بر نیروی جوان داد و ثابت شد که اعتماد به نیروهای شیطانی راه بندان ایجاد می کند؛ بنابراین هرگز نباید به ظالمان و مستکبران تکیه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که بنابراین بیانیه گام دوم انقلاب را به عنوان سند بالا دستی که چهل ساله انقلاب را در خود جای داده، باید محور قرار داد و به عنوان کتاب بالینی همه شما طلاب و روحانیون باشد، اظهار کرد: هر روز با قرائت فرازی از بیانیه، طلبه ها را انقلابی بار بیاورید تا آنان قدر آنچه را که دارند بدانند و یاس در وجود آنان رشد پیدا نکند.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha