جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حمید اذکائی

اذکائی تاکید بر این که مسئولیت سنگین امر مناسک به عهده روحانیون کاروان ها است گفت: زحمت اصلی کار اجرایی در این ایام بر دوش مدیران و عوامل اجرایی کاروان های حج می باشد اما بار اصلی مناسک حج به عهده روحانیان کاروان ها است که حاکی از اهمیت حضور روحانیون در کاروان ها است.

حمید اذکائی رابط کاروان های حج استان همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان با اشاره با وظایف روحانیون حاضر در کاروان های حج در ایام برگزاری مناسک حج اظهار داشت: یکی از کارهای مهمی که از طریق بعثه مقام معظم رهبری در کاروانهای حج تعیین شده است و همه کاروان ها آن را از طریق روحانیون و معین کاروان انجام می دهند حلقه های قرآنی است.

وی افزود: بر اساس سیاست گذاری بعثه مقام معظم رهبری همه کاروان ها دارای شورای فرهنگی هستند که اعضا آن متشکل از روحانی کاروان، معین کاروان، مدیر و معاون کاروان و دو یا سه نفر از نمایندگان کاروان است که  برنامه ریزی و تدوین برنامه های فرهنگی کاروان بر عهده این جمع می باشد.

اذکائی یکی از اصلی ترین کارهای کاروان ها را در موسم حج برگزاری حلقه های قرآنی عنوان کرد و گفت: در این جلسات که در طول ایام سفر برگزار می شود، در کنار ختم کردن قرآن، با حضور روحانی کاروان تصحیح نماز و روخوانی قرآن نیز انجام می شود.

وی تصریح کرد: به دلیل این که اصل کار فرهنگی حج به عهده بعثه مقام معظم رهبری است لذا روحانیون و مدیران کاروان ها وظیفه دارند سیاست هایی که توسط این نهاد ارائه می شود را اجرایی کنند.

رابط کاروان های حج استان همدان با تاکید بر این که مسئولیت سنگین امر مناسک به عهده روحانیون کاروان ها است ابراز داشت: زحمت اصلی کار اجرایی در این ایام بر دوش مدیران و عوامل اجرایی کاروان های حج می باشد اما بار اصلی مناسک حج به عهده روحانیان کاروان ها است که حاکی از اهمیت حضور روحانیون در کاروان ها است.

وی یادآور شد: برنامه های روحانیان کاروان ها از قبل از تشرف شروع می شود و در کلاس های آموزشی که بنا به مدینه قبل یا  مدینه بعد بودن کاروان بین ده تا دوازده جلسه در ایران تشکیل می شود، در خدمت زائران بیت الله الحرام می باشند.

این مدیر کاروان حج به برنامه های زمان حضور در مکه و مدینه اشاره کرد و گفت: بعد از مشرف شدن به حج در طول روزهای حضور در سفر، کلاس های آموزشی همچنان برای زائران برقرار است که قسمتی از آن توسط کاروان ها در حرم نبوی در مدینه و قسمتی در مسجد الحرام در مکه برگزار می شود.

وی تاکید کرد: از آن جایی که بار معنوی سفر حج بیشتر جنبه مسئولتی می باشد که بر عهده روحانیون کاروان ها است لذا با برنامه ریزی قبلی که توسط روحانی کاروان انجام می شود، هر روز یک ختم قرآن توسط زائران صورت می گیرد که دارای اثرات فراوانی در این ایام و در بین زائران می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha