پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ مراسم عمامه گذاری طلاب اهوازی
طلاب مدرسه علمیه بقیه‌الله اندیمشک ملبس شدند

حوزه/ طلاب مدرسه علمیه بقیه‌الله(عج) اندیمشک با دستان آیت‌الله موسوی جزایری، به لباس مقدس روحانیت، ملبس شدند.

حجت‌الاسلام عباس منصوری، کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به تلبس ۸ طلبه اندیمشک، اظهارداشت: ۸ طلبه مدرسه علمیه بقیه‌الله(عج) اندیمشک در شب ولادت امام موسی کاظم(ع) توسط آیت‌الله موسوی جزایری، به لباس مقدس روحانیت ملبس شدند.

وی با بیان اینکه آن مراسم عمامه گذاری، با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان و دیگر مسئولان محلی برگزار شد، اضافه کرد: در این مراسم که با حضور عموم مردم برگزار شده بود، ۸ طلبه به‌صورت رسمی، وارد مرحله تبلیغ دین و شریعت اسلام شدند.

حجت‌الاسلام منصوری، تصریح کرد: طلاب پس از گذراندن مراحل علمی سطح ۲ برای خدمت به مردم و هدایتگری در جامعه نخست باید ملبس شوند تا به سهولت در دسترس ساکنان روستا و شهر، مدارس و مساجد و ارگان‌های مختلف باشند و بتوانند معارف دینی را برای همگان تبیین کنند.

کارشناس تهذیب حوزه علمیه خوزستان، با بیان اینکه شرایط بسیار سختی برای معمم شدن وجود دارد، گفت: هر طلبه پس از ۶ سال تحصیل می‌تواند وارد مرحله تلبس شود اما پوشیدن لباس مقدس روحانیت، منوط به قبولی و کسب نمره عالی در مراحل دوره‌های تلبس است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha