جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار دست‌اندرکاران برپایی ایستگاه‌های صلواتی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت با آیت‌الله سعیدی

حوزه/ دست‌اندرکاران برپایی ایستگاه‌های صلواتی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با تولیت آستان مقدس و نماینده ولی‌فقیه در استان قم دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» دست‌اندرکاران برپایی ایستگاه های صلواتی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) پیش از ظهر امروز با آیت‌الله سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس و نماینده ولی‌فقیه در استان قم در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) دیدار و گفت‌وگو کردند.

در ابتدای این دیدار محمد واحدی، معاون پشتیبانی و منابع انسانی آستان مقدس با بیان این‌که ایام غدیر فرصت مناسبی برای اطعام زائرانی بود که انتظار پذیرایی در ایام خاص را داشتند، گفت: از این فرصت به خوبی استفاده شد و جا دارد این ایستگاه‌های صلواتی در شهادت‌ها، ولادت‌ها و ایام مختلف به ویژه در ایام رحلت حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها نیز برپا شود.

وی افزود: با تدابیر صورت گرفته این ایستگاه‌ها در ایام اخیر به ویژه در عید غدیر برپا شد و با ۴۰ هزار پرس غذای گرم از زوار و مجاوران حرم مطهر پذیرایی شد.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی آستان مقدس ادامه داد: امیدواریم برنامه‌ریزی و تدابیر بهتری صورت گیرد تا بتوانیم اطعام عید غدیر و دیگر ایام خاص را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کرده و الگوسازی مناسبی در این زمینه رقم بزنیم.

وی با اشاره به استقبال علاقه‌مندان برای برپایی ایستگاه‌های صلواتی در ایام مختلف، خواستار تعیین تکلیبف این موضوع و صدور مجوز برای این کار با رعایت نکات امنیتی شد.

در بخش دیگری از دیدار علی مغانلو سرپرست مدیریت حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) به ارائه آماری از خدمات صورت‌گرفته در ایام عید غدیر پرداخت و بیان کرد: با ایجاد دو ایستگاه صلواتی در صحن فاطمی و صحن جوادالائمه علیه‌السلام خدمات مطلوب و رضایت‌بخشی به زائران ارائه شد.

حجت‌الاسلام مهدی احمدی، معاون فرهنگی حرم مطهر بانوی کرامت نیز طی سخنانی برنامه‌های فرهنگی آستان مقدس در ایام عید غدیر را تشریح کرد و افزود: امسال همایش ویژه بانوان در روز عید غدیر از سوی حرم مطهر همراه با اطعام برگزار شد و امیدواریم بتوانیم در آینده اجرای برنامه‌های فرهنگی را با اطعام همراه کنیم.

وی برگزاری همایش عید غدیر برای کودکان، اطعام افراد در مجتمع پره‌سر همراه با مراسم باشکوه عید غدیر، برپایی نمایشگاه در حرم مطهر، مسابقه فروغ هدایت، جشن هم‌عهدی، محفل شعر، قرائت خطبه غدیر و اجرای برنامه برای کودکان، نوجوانان دختر و پسر و بانوان به صورت مجزا را از دیگر فعالیت‌های فرهنگی صورت‌گرفته در ایام عید غدیر برشمرد.

هادی محمودنژاد، معاون اجرایی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به دستاوردهای مهم فرهنگی و مذهبی ایستگاه‌های صلواتی، مدیریت صحیح برپایی ایستگاه‌ها در ایام مختلف سال را ضروری عنوان کرد.

محمدجعفر افسای، مدیر خزانه‌داری و نذورات آستان بانوی کرامت نیز در بخش دیگری از این دیدار با بیان این‌که آستان مقدس در سال‌های گذشته فرهنگ‌سازی خوبی را در زمینه ترتیل‌خوانی، افطاری ساده و اطعام روز غدیر داشته است، خاطرنشان کرد: جا دارد این برنامه‌ها استمرار یابد و به صورت گسترده‌تر دنبال شود.

سید محمد موسی‌کاظمی مدیر مهمانسرای آستان مقدس حضرت معصومه علیهاالسلام نیز به خدمات مهمانسرای حرم مطهر در ایام عید غدیر اشاره کرد و گفت: تمامی غذاهای توزیع شده در ایام عید غدیر، توسط کارکنان مهمانسرا طبخ، بسته‌بندی و در ایستگاه‌ها توزیع شد و آمادگی داریم در ایام مختلف نیز از این ظرفیت برای برپایی ایستگاه‌های صلواتی استفاده کنیم.

مشارکت حرم مطهر بانوی کرامت در برپایی ایستگاه‌های صلواتی درون شهری و ایجاد محل‌هایی در قسمت‌های مختلف استان از جمله ورودی‌های شهر و همچنین مسیرهای منتهی به حرم مطهر با هدف خدمت به زائران و مجاوران از دیگر مطالبی بود که در این دیدار مطرح شد.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha