یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله شاهچراغی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: برگزاری‌ مسابقات‌ کتابخوانی‌ موجب ترویج فرهنگ مطالعه می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی، ظهر امروز در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در این استان، با بیان اینکه کتاب موجب افزایش علم و آگاهی انسان می‌شود و لذا از این‌ جهت به آن نام بهترین دوست آدمی را داده‌اند، اظهار داشت: برای ترویج فرهنگ مطالعه باید در کنار برنامه‌های فرهنگی از ظرفیت‌های فرهنگی نیز بهره برد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، با اشاره به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی تصریح کرد: باید چنین جشنواره هایی در طول سال به صورت مستمر برگزار شود، چرا که برگزاری مسابقات کتابخوانی موجب ترویج فرهنگ مطالعه می شود.

وی با بیان اینکه باید از نسخه های خطی که یک گنجینه نفیس هستند به خوبی نگهداری شود، افزود: این نسخه ها بیانگر تاریخ و تمدن هستند که باید به نسل های بعد منتقل شوند.

آیت الله شاهچراغی، با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره اهداء کتاب در استان سمنان، خاطرنشان کرد: از شهروندان بخواهید در راستای برگزاری این جشنواره این کار خدا پسندانه را انجام دهند و کتاب های مازاد را تحویل کتابخانه های عمومی بدهند تا دیگران با مطالعه از آن بهره مند شوند.

وی گفت: امیدواریم همانطور که استان سمنان در خیلی از زمینه ها ممتاز است در حوزه کتاب و کتابخوانی هم ممتاز باشد.

ترویج فرهنگ مطالعه به عزم همگانی نیاز دارد

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان، نیز در این دیدار، با بیان اینکه برنامه های متنوع فرهنگی در کتابخانه های عمومی استان سمنان در طول سال برگزار می شود، اظهار داشت: برگزاری برنامه های فرهنگی موجب جذب مخاطبان می شود.

حسین شاکری با اشاره به اهمیت توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی تصریح کرد: ترویج فرهنگ مطالعه به عزم همگانی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه ۷۱ باب کتابخانه عمومی در استان سمنان وجود دارد، افزود: از این شمار ۵۳ باب کتابخانه به صورت نهادی و یک باب کتابخانه به صورت مستقل و ۱۷ باب کتابخانه به صورت مشارکتی  مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان خاطرنشان کرد: در استان سمنان ۲۴ باب کتابخانه عمومی روستایی و ۴۷ باب کتابخانه عمومی شهری وجود دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha