پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عباس صالحی - وزیر ارشاد

حوزه/ سید عباس صالحی با اشاره به شعار "ایران فقط تهران نیست"، تصریح کرد: باید توزیع عادلانه خدمات را جدی بگیریم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از نجف‌آباد، سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر امروز  در مراسم افتتاح گذر فرهنگ و هنر نجف‌آباد، با اشاره به سه هدف اقتصادی، ایجاد دسترسی راحت تر و کمک به هویت شهری برای گذرهای فرهنگی، بیان کرد: در هدف اول گذرهای فرهنگ و هنر به اقتصاد فرهنگ و هنر کمک می کند و باعث ایجاد ارتباط بین تولید کنندگان محصولات هنری و مصرف کنندگان این محصولات و افزایش فروش می شود.

وی ادامه داد: هدف دوم دسترسی به رویدادهای فرهنگی را سریع تر می کند و باعث می شود هنرمندان در رشته‌های مختلف بتوانند ساده تر با مخاطبان ارتباط برقرار کنند و مخاطبان آثار آن‌ها را ساده تر ببینند. فرصت دیده شدن آثار هنری با ایجاد گالری‌ها و فضاهای باز در گذرهای فرهنگی، این امکان را فراهم می کند که در گذر فرهنگی نجف‌آباد این فضا کاملاً فراهم شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: هدف سوم شهرها هویت شهری خود را از طریق تابلویی فرهنگ و هنر پیدا می کنند. میدان‌های فرهنگ و هنر می توانند مراکز فرهنگ و هنر شهرها باشند و دیگران با مراجعه به این فضاها به سادگی با فرهنگ و هنر آن محل آشنایی پیدا می کند.

صالحی در ادامه با اشاره به پیشینه نجف‌آباد گفت: نجف‌آباد چشم و چراغ ایران است، به خصوص در ایام انقلاب اسلامی ایران و زمانی که مرزهای ایران در خطر قرارگرفت نجف‌آباد ۲۵۰۰ شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرد و در زمان‌های بعد از جنگ که نیاز به سرمایه‌های اجتماعی بود این شهر پیش قدم بود.

وی با اشاره به شعار "ایران فقط تهران نیست"، خاطر نشان کرد: باید توزیع عادلانه خدمات را جدی بگیریم و با این نگاه در دو سال اخیر فعالیت‌هایی صورت گرفته است از جمله‌ی از این فعالیت‌ها سفرهای برنامه ریزی شده به ۱۳ استان مختلف و بررسی و تنظیم نقشه فرهنگی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به طرح برش استانی، بیان کرد: طبق این طرح امکانات از تهران به طرف استان‌ها انتقال داده می شود.

انتهای پیام / 137

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha