پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام زمان

حوزه/ از برخی روایات، استفاده می‌‎شود که برخی از بزرگان روزگار گذشته‌، براساس مصالحی خاص، دوباره زنده شده و در رکاب حضرت و از یاران آن بزرگوار می‌باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، پورتال جامع مهدویت در بخش مخزن پرسش و پاسخ خود به برخی از سؤالات پیرامون «ویژگی های یاران امام موعود» پاسخ داده است که سؤالات و جواب ها در شماره های مختلف تقدیم نگاه شما مهدی یاوران خواهد شد.

- سؤال

آیا ۳۱۳ نفر یاران خاص امام مهدی علیه ‌السلام همه هم‎عصرِ زمانِ ظهور هستند یا افرادی از سابق نیز میان آنان می‌باشند؟

- جواب

تعدادی از یاران گروه ۳۱۳ نفری، از کسانی هستند که در زمان ظهور زندگی می‌‎کنند.

در برخی روایات آمده است که اینان شب در بستر خود ناپدید شده، صبح در مکه خواهند بود. در روایات آمده است: آیه «این ما تکونوا یأت بکم الله جمیعاً»[۱] درباره این گروه است.[۲]

از روایات به خوبی می‌‎توان استفاده کرد که تعدادی از یاران، هم‎عصرِ زمان ظهورند،

البته از برخی روایات، استفاده می‌‎شود که برخی از بزرگان روزگار گذشته‌، براساس مصالحی خاص، دوباره زنده شده و در رکاب حضرت و از یاران آن بزرگوار می‌باشند.

در روایتی از امام صادق علیه‌السلام نقل شده است:

خروج می‌‎کنند با قائم از پشت کوفه ـ یا کعبه ـ ۲۷ مرد که عبارتند از: پانزده نفر از قوم حضرت موسی، هفت نفر از اصحاب کهف، یوشع‌بن‌نون، سلمان، ابودجانه انصاری، مقداد و مالک اشتر؛ پس در نزد آن حضرت، از یاران و والیان هستند.[۲]

بنابراین، یاران قائم علیه‌السلام هم از افرادی هستند که هم‎عصرِ زمانِ ظهورند و هم از افرادیند که پیش از زمان ظهور، زندگی کرده‎اند و از دنیا رفته‎اند.

-----------------

پی‌نوشت‌ها

۱. بقره: ۱۴۸

۲. الغیبة، نعمانی، ب۲۰، ح۳

۳. بحارالانوار، علامه مجلسی، ج۵۳، ص۹۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۴
    1 0
    ای کاش شیعه ها هم از خواب غفلت بیدار بشوند