جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
آیت الله سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با تأکید بر اینکه نشر معارف اهل‌بیت(س) رسالتی بر دوش خادمان آستان مقدس است، گفت: معارف اهل‌بیت(ع) باید از زبان همه خادمان شنیده شود چراکه این افراد علاوه بر بهره‌مندی از معارف باید مروج آن‌ها نیز باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه  آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در نشست درس اخلاق مدیران و مسئولان آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: یکی از مطالبات اهل‌بیت(ع) از ما این است که این بزرگواران را نزد مردم محبوب کنیم شاید در ابتدا عجیب باشد که اهل‌بیت(ع) با مقام خاصی که دارند چنین درخواستی از ما دارند درحالی‌که اهل‌بیت(ع) به دنبال سلایق خود نیستند و در حقیقت اهل‌بیت(ع) مبلغ احکام الهی هستند و برای تحقق این هدف باید در میان مردم نیز شناخته‌شده باشند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با طرح این سئوال که چگونه می‌توانیم مردم را به سمت محبت اهل‌بیت(ع) سوق دهیم؟، عنوان کرد: امام حسن عسکری علیه‌السلام می‌فرمایند ریشه همه کارهای ما تقواست و به تعبیری با تقوایی فرد شیعه موجب تمایل یافتن مردم به سمت مذهب شیعه می‌شود.

آیت‌الله سعیدی خاطرنشان کرد: اهل‌بیت(ع) درخواست دارند تا زینت آن‌ها باشیم و مایه ننگ این بزرگواران نباشیم و برای رسیدن به این هدف باید تقوا را پیشه و به فرامین الهی عمل کنیم.

امام‌جمعه قم یادآور شد: گام نخست این است که با اعمال و رفتار خود به صورتی رفتار کنیم که اهل‌بیت(ع) نزد مردم محبوب شوند چراکه اخلاق و رفتار ما گویای اخلاق و رفتار افرادی است که با آن‌ها نسبت داریم یا برای آن‌ها خدمت می‌کنیم.

آیت‌الله سعیدی با تأکید بر اینکه نشر معارف اهل‌بیت(س) رسالتی بر دوش خادمان بانوی کرامت است، گفت: معارف اهل‌بیت(ع) باید از زبان همه خادمان شنیده شود چراکه این افراد علاوه بر بهره‌مندی از معارف باید مروج آن‌ها نیز باشند.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha