جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دبیر جامعه روحانیت شیراز

حوزه/ دبیر جامعه روحانیت شیراز با اشاره به حواشی اخیر پیرامون حضور برخی بانوان بدحجاب در یک همایش دولتی با حضور رئیس جمهور، گفت: چند خانم را با آن قیافه می‌آورند و مانند زمان شاه نیز به رئیس‌جمهور احترام می‌گذارند، اگرچه این بانوان از اقلیت‌ها هم باشند باز حضور آنان در همایش به این مهمی بی‌تفاوت بودن به موضوع را از بین نخواهد برد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محی‌الدین طاهری، در جلسه جامعه روحانیت شیراز با اشاره به اینکه همه تذکرات پیرامون مشکلات شهر و مردم به مسئولان داده‌شده است، اظهار داشت: آنچه وظیفه بیان داریم را گفته‌ایم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون حجاب و عفاف، افزود: در همایشی که تحت عنوان دستاوردهای روستایی برگزار شد چند خانم را با آن قیافه می‌آورند و مانند زمان شاه نیز به رئیس‌جمهور احترام می‌گذارند، اگرچه این بانوان از اقلیت‌ها هم باشند باز حضور آنان در همایش به این مهمی بی‌تفاوت بودن به موضوع را از بین نخواهد برد.

دبیر جامعه روحانیت شیراز در ادامه اضافه کرد: هنگامی‌که مقام معظم رهبری در موضوع مذاکره سخن آخر را گفته‌اند که "نه جنگ می‌شود نه مذاکره می‌کنیم" بعضی در همان مراسم می‌فرمایند اگر بداند مذاکره باکسی باعث حل مشکلات مردم می‌شود این کار را انجام خواهد داد؛ واقعیت این است که دستانی در کار است و می‌خواهند وضعیت را به آن‌طرف سوق دهند.

وی به هنجارشکنی در کافی‌شاپ‌ها اشاره کرد و بیان داشت: در این مورد نامه‌ای مکتوب به مبادی ذی‌ربط نوشته که الحمدلله برخوردهایی شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طاهری بابیان اینکه برخی از بی‌حجابی‌ها عمداً صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: این‌طور نیست که نیروی انتظامی برخورد نکند، اما جو را طوری نمایان می‌کنند که روحانیت و دین را بشکنند.

وی، وجود ابزار موسیقی در مجالس ترحیم را موردتوجه قرار داد و ابراز کرد: مسئولان امور مساجد باید هیئت‌امنای مساجد را موظف کنند که اجازه ندهند ابزار موسیقی برای برگزاری مراسم ختم وارد مساجد شوند.

تولیت آستان مقدس سید علاءالدین حسین(ع) تأکید کرد: باید به هتل‌ها و تالارهایی که مجالس ترحیم در آنان برگزار می‌شود و رعایت شئونات اسلامی نیز صورت نمی‌پذیرد، تذکرات لازم داده شود، همچنین پیشنهاد می‌شود مردم هزینه‌های مربوط به فوت عزیزان را به‌ویژه  هزینه‌های گزاف سفره و تاج گل را به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اختصاص دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha