شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حرم مطهر امام رضا (ع)

حوزه/ همزمان با فرا رسیدن ماه محرم الحرام و طی مراسمی با عنوان «اذن عزا» پرچم حرم مطهر رضوی به‌ نشانه آغاز ماه محرم تعویض شده و به رنگ مشکی در می‌آید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، پرچم گنبد و پوشش ضریح و گلدسته‌های حرم مطهر رضوی در مراسمی معنوی با حضور خادمان بارگاه امام رضا(ع) و هیئت‌های مذهبی و عموم زائران، جمعه ۸ شهریور مصادف با ۲۸ ذی‌الحجه بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در صحن جامع رضوی تعویض خواهد شد و این پرچم تا سوم ربیع (سه روز پس از شهادت امام رضا(ع)) بر بالای بارگاه منور رضوی برافراشته خواهد بود.

این مراسم که به نشانه اعلام آغاز ماه محرم و شروع ویژه برنامه‌های عزاداری سالار شهیدان در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود، با قرائت صلوات خاصه، مرثیه‌سرایی مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت(ع)، عزاداری و سخنرانی ادامه پیدا می کند.

همچنین بر اساس سنت هر ساله، صبح نخستین روز از ماه محرم، خادمان حرم مطهر رضوی در رواق دارالحکمه جمع شده و پس از تلاوت قرآن کریم و مرثیه‌سرایی مداحان، به سمت گلدسته‌های حرم ملکوتی امام هشتم(ع) حرکت کرده و متن صلات را که مشتمل بر بندهایی از ‌اشعار محتشم کاشانی است، قرائت کرده و به عزاداری و سوگواری می‌پردازند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha