پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نماز جمعه همدان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین شعبانی گفت: در همایشی که متولیان خودش را داشته و از رییس جمهور در آن دعوت شده است در هفته دولت به جای آن که به رونق تولید و افتتحاح پروژه ها بپردازند زن هایی را آورده اند که تقریبا کشف حجاب می کنند و انتظاری که از رییس جمهور می رود این است که متولیان را توبیخ کنند.

به گزارش خبرگزاری ـ«حوزه» در همدان حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته همدان، با اشاره به روز مباهله خاطر نشان کرد: جریان غدیر به یغما رفت اما جریان مباهله قابل غصب کردن نیست و این نشان از عظمت مباهله دارد.

وی با دعوت به رعایت تقوا یادآور شد: یکی از مظاهر رعایت تقوا توسط مسئولان و دولت مردان این است که به جای آن که خود را درگیر حواشی کنند به مشکلات اصلی مردم بپردازند.

امام جمعه همدان افزود: در این روز باید یادی کنیم از شهید رجایی و شهید باهنر که باید الگویی برای مسئولان امروز ما باشند و مسئولان بدانند که اگر می خواهند چهل سال آینده هم از آن ها به خوبی یاد شود خود را در کنار مردم واز مردم بدانند.

وی با بیان این که هفته دولت بهترین زمان برای آسیب شناسی گذشته است اظهار داشت: در بحث کنترل نوسات ارز  پس از آن که نرخ دلار تا مبلغ 18 هزار تومان هم صعود کرد، با مدیریت خوبی که در چند ماه گذشته توسط بانک مرکزی صورت گرفته است شاهد اتفاقات خوبی بودیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات خوب دولت در این مدت پس از خروج آمریکا از برجام بود که توجه دولت به سمت توان داخلی، جوانان و شرکت های دانش بنیان بود.

وی ابراز داشت: البته انتظار ما از دولت این است که از موضع قدرت خروج خود را از برجام اعلام کند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی به تجربه های تلخ گذشته اشاره کرد و گفت: در دوران مذاکره به علت نگاه دائمی دولت به غرب اقتصاد ما آسیب پذیر تر از قبل شد.

امام جمعه همدان یادآور شد: اگر بیانات رهبر معظم انقلاب جدی گرفته می شد و به توان داخلی تکیه می کردیم این طور نمی شد که با تصمیم یک نفر در آن طرف دنیا اقتصاد ما با مشکل جدی مواجه شود.

وی با بیان این که ما با مذاکره مشکلی نداریم اظهار داشت: شرط انجام مذاکره این است که طرف مقابل مستکبر نباشد اما آمریکا اصول مذاکره را بلد نیست و به دنبال استعمار است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خاطر نشان کرد: در برجام اقتصاد ما آسیب پذیر شد اما اگر در مذاکرات بعدی امنیت کشور آسیب پذیر شود چه کسی پاسخ گو خواهد بود.

وی به دیدار هئیت دولت با مقام معظم رهبری اشاره کردو گفت: امروز دولت موظف است که به اولویت ها بپردازد و خود را درگیر حاشیه های عده ای از رسانه ها و مطبوعات نکند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان این که عده ای از رسانه ها مساله اصلی رییس جمهور را به مسائل فرعی تبدیل می کنند اظهار داشت: در همایشی که متولیان خودش را داشته و از رییس جمهور در آن دعوت شده است در هفته دولت به جای آن که به رونق تولید و افتتحاح پروژه ها بپردازند زن هایی را آورده اند که تقریبا کشف حجاب می کنند.

وی تاکید کرد: آیا در شان رییس جمهور نظام مقدس جمهوری اسلامی است که در چنین مراسمی شرکت کند و حضور داشته باشد؟

وی با اشاره به این که این مراسم را رییس جمهور ترتیب نداده است اما دولت نباید اجازه ورود به حاشیه ها را بدهد ابراز داشت: انتظاری که از رییس جمهور می رود این است که متولیان را توبیخ کنند.

امام جمعه همدان خاطر نشان کرد: یکی دیگر از موضوعات نیز طرح مذاکره مجدد با آمریکا است در حالی که خود رییس جمهور صراحتا گفت اگرکسی با دولت امریکا مذاکره کند دیوانه است اما عده ای از رسانه های وابسته با طرح این مسائل به دنبال مقصر جلوه دادن بعضی از جریانات انقلابی در کشور هستند.

وی انتظار از مسئولان را عدم ورود به حاشیه ها عنوان کرد و گفت: چرا بعضی از مسئولان به دنبال حاشیه هستند و مسائل فرعی را اصلی جلو می دهند، لذا دولتمردان باید مراقب این حاشیه ها باشند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در پایان با اشاره به نزدیک بودن ایام محرم یادآور شد: دستگاه امام حسین و عزاداری های امام حسین باید حتما تبلیغ شود واین پرچم را با عظمت بیشتری بر افراشت.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی افزود: اما در این بین باید مراقب حق الناس ها در عزاداری باشیم و زیاد بودن صدای بلندگو ها و یا رفت و آمد در خیابان ها و یا دادن نذورات که باعث مشکلات برای مردم می شود از مصادیق حق الناس در این ایام است.

وی با بیان اینکه حضرت آقا صراحتا فرمودند که ما ممنوع می دانیم که عزاداری باعث اذیت مردم شود ابراز داشت: در این ایام نیز مسولان هیئت ها و مساجد باید در جذب جوانان موفق باشند ودرب مسجد را به روی جوانان باز کنند تا مساجد را بتوانیم توسعه دهیم.

امام جمعه همدان به آسیب های هیئت های حسینی اشاره کرد و گفت: بعضی از هیئت ها نیز با وجود آن که عزاداری می کنند اما سخنران ندارند و این مطلوب اهل بیت و اسلامی نیست چرا که باید از سخنران ها و روحانیت معظم که فلسفه قیام امام حسین را بیان می کنند حتما استفاده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۵
    0 0
    حداقل بجای عکس سخنران نمازجمعه عکس مراسم هفته دولت گذاشته میشد ببینیم این کشف حجاب و قصور رییس جمهور تا چه حد بوده