جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

حوزه/ حجت الاسلام صادقی، تبیین و تشریح صحیح قیام عاشورا همراه با بیان عبرت های تاریخی را یکی از وظایف مهم مبلغان دینی در ماه محرم عنوان کرد و گفت: روحانیان باید از منبرهای طولانی خودداری کنند و تمرکز خود را بر خلاصه گویی بگذارند تا اثرگذار واقع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشستی با جمعی از مبلغان طرح هجرت ساری با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم، از این ماه به عنوان ماه حزن و اندوه اهل بیت(ع) یاد کرد و گفت: ماه محرم از سرمایه های ارزشمند اهل بیت(ع) است که باید همواره حفظ و تقویت شود.

وی با بیان این که باید از همه ظرفیت های موجود در جهت برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم عزاداری حسینی برگزار شود، افزود: باید ضمن برپایی شور حسینی در جامعه، نسبت به آن حضرت معرفت عمیق نیز پیدا کنیم.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که ماه محرم یکی از بهترین فرصت های تبلیغی برای روحانیان است، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی باید در دهه نخست ماه محرم که از شور و گستردگی بیشتری برخوردار است در جهت تبیین صحیح قیام حسینی بهره گیرند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که با بیان این که مبلغان دینی در ماه محرم تلاش کنند تا عبرت های عاشورایی را به خوبی برای جامعه تبیین و تشریح کنند، تصریح کرد: نباید بگذاریم چنین حوادث غمباری بار دیگر در جامعه اسلامی تکرار شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که حفظ عزت، کرامت و اقتدار جامعه اسلامی در گرو حرکت در مسیر عاشورا و فرهنگ حسینی است، خاطرنشان کرد: اگر امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این گونه در عرصه جهانی مقتدرانه حضور دارد به دلیل بهره گیری از فرهنگ حسینی است.

حجت الاسلام صادقی با بیان این که دشمن برای نفوذ در جامعه اسلامی به دنبال کمرنگ کردن فرهنگ عاشورایی است، تصریح کرد: نباید بگذاریم این فرهنگ کهن و تاریخی که تجلی عزت و اقتدار جامعه اسلامی است از سوی معاندان و بدخواهان اسلام ناب کمرنگ و تضعیف شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، تبیین و تشریح صحیح قیام عاشورا همراه با بیان عبرت های تاریخی را یکی از وظایف مهم مبلغان دینی در ماه محرم عنوان کرد و گفت: روحانیان باید از منبرهای طولانی خودداری کنند و تمرکز خود را بر خلاصه گویی بگذارند تا اثرگذار واقع شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در ماه محرم همه بسترهای لازم برای تبلیغ مناسب معارف اهل بیت(ع) فراهم است، بیان داشت: روحانیان و مبلغان دینی باید از ظرفیت بالای منابر و خطابه های ماه محرم در جهت بیان حقایق دین و همچنین تبیین مناسب فرهنگ تعالی بخش حسینی بهره گیرند.

حجت الاسلام صادقی حضور پررنگ و مستمر مبلغان دینی در هیأت های مذهبی را یک ظرفیت مناسب دانست و خاطرنشان کرد: این حضور می تواند از ورود بسیاری بدعت ها و مسائل خرافی در این تشکل های دینی جلوگیری کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha