پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ دوره آموزشی ویژه مبلغین غدیر در قم/ حجت الاسلام میرزامحمدی

حوزه/ سخنران و خطیب مطرح حوزوی تصریح کرد: محافل و مجالس حسینی، بالاترین نردبان ترقی و کسب سعادت بشری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه  حجت الاسلام و المسلمین میرزامحمدی، طی سخنانی در اولین شب ماه محرم در جمع عزاداران مسجد المصطفی(ص) قم با بیان این که هدف و فلسفه اصلی خلقت، عبودیت و بندگی خداست، اظهار داشت: انبیای الهی وظیفه داشته اند که انسان را در صراط بندگی، هدایت کنند و اساساً عقول بشری بدون تعلیم و تربیت انبیا و حجت های الهی، قابلیت شکوفایی نداشته و آدمی به سعادت حقیقی که قرب الهی است، دست نمی یابد.

وی افزود: ما برای نیل به سعادت باید در همه لحظات زندگی، دست به دامان پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) باشیم و هیچ گاه از این دستگاه نورانی خود را جدا نکنیم.

این خطیب و استاد حوزوی همچنین با اشاره به اهمیت جایگاه و مقام امام معصوم در دستگاه هدایت الهی گفت: امام زمامدار امور دنیوی و اُخروی انسان هاست و لذا باید خط کش و میزان همه فعالیت های دنیوی و اُخروی ما بر اساس فرمایشات و رهنمودها و سیره و سبک زندگی حضرات معصومین(ع) باشد.

وی بیان داشت: به خصوص ما باید سبک زندگی خویش را با امام معصوم تنظیم کنیم برای این که بتوانیم به این طریق به حقیقت حیات طیبه نائل شویم.

حجت الاسلام و المسلمین میرزامحمدی با تاکید بر اینکه آن چه ما را در سیر الی الله قرار می دهد، محبت و معرفت به امام است، افزود: امام حسین (ع) و مجالس و محافل حسینی، خود بالاترین نردبان ترقی و حرکت در مسیر سعادت دنیا و آخرت است و ما از این منظر باید شاکر نعمت حضور در مجالس عزای سیدالشهدا(ع) در این ایام باشیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha